Goeiemiddag!
Kijk al een tijdje rond op 't forum en nu is tijd voor m'n eerste vraag.
Heb al even een Milltek cat-back systeem onder R26..
Maar als ik nu me gas los laat of over een flinke hobbel rij hoor ik wat getok.
Vandaag dus de Meg op de brug gehad en gezien dat de uitlaat de stabilisator stang lichtjes raakt.
Hebben mensen hier ervaring mee met dit cat-back systeem?
De motor heeft wel wat meer beweging sinds toen ik m kocht (schijnt een Meg 2 kwaaltje te zijn?), dus misschien is een setje uprated engine mounts de oplossing?
Arjan.
Sowieso hebben die upogrades voor de motor ophanging nut,ze gaan langer mee,en laten het blok minder schudden.
wat betreft de uitlaat,heeft wellicht met de constructie te maken,niet elke uitlaat is identiek het zelfde.
Ja dat is zo.
In me vorige auto (Clio 2 RS) had ik ook PU motorsteunen etc etc.
Zag op KTR al een mooie set van de 3 steunen, kost wel wat maar heb daar nog wat krediet :)
Of zal ik alleen de onderste doen, de torsiesteun zegmaar dan.
als jouw was,en je kam het missen,dan zou ik toch alles doen.
weet eigenlijk niet wat je kwijt bent als je alles verstevigd/vervangt .
Is 250 pond duurder als ik alles laat doen.
Met de clio toen wel gemerkt dat alles veel meer trilt (logisch), bij deze wagen vrij weinig zin in...
Heb je niet gewoon een motorsteun stuk waardoor dit komt.
Want je zegt zelf dat de motor meer beweegt sinds dat je hem hebt gekocht.
De motorsteun distributie zijde is vaak een oorzaak hiervan(gaat motor iets van naar beneden door hangen,waardoor wellicht je klacht tot stand komt),ook de onderste motorsteun/kantelsteun wil wel eens uitslijten.
Maar ik verwacht het eerste,als je verder geen trillingen meer wilt van aangepaste motorsteunen dan gewoon weer een originele kopen.
Als ik zo aan de motor voel (stevig heen en weer beweeg) is er vrij weinig speling.
Is namenlijk met de Clio RS ook zo, bovenste steun zakt door en motor gaat iets naar beneden met meer speling.
Heb goed contact met KTR en zeiden dat je het nauwelijks merkt met de uprated engine mounts bij de R26.
Bevestigde ook dat versleten steunen het vaak voorkomt.
Eerst even de de steunen eraf halen om te kijken en dan overwegen om nieuwe te kopen !-!