En weer verder.
Voor mij een Volvo V50 dus.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst Dennis. !-!
Gefeliciteerd en geniet (ook na negen maanden) ;)
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !-!
Thanks.
Gefeliciteerd, met 250.000 km is tie net ingelopen, blokjes grill erin?
En natuurlijk even aanmelden op www.volvo-forum.nl !-!
Vandaag besloten een Clio gekocht !-!
Als goed is volgende week woensdag halen.
De megane word ingeruild.
Wij hebben een goede deal kunnen maken.
Dit is hem geworden.
http://www.autowereld.nl/renault/clio/1-6-16v-initiale-4371347/details.html
Natuurlijk blijf/wil ik graag lid blijven.
Maar dan als symphatisant.
De kleur is niet mijn ding , maar verder mooie auto! (op zijn buik en leuke velgen eronder!)
Ziet er uit als een mooie wagen. !-! Wil je niet ruilen van koplampen? ik mis zelf nog de Xenon. ;)
Netjes broertje. Leuke kleur ook.
kleur moet je van houden.
op zijn buik komt nog wel.
velgen liggen al klaar !-!
@benjamin. dat feest gaat niet door 8)7
ben er erg blij mee.
komt van de eerste eigenaar af !-!
Ed, gefeliciteerd met je nieuwe auto en veel plezier ermee.
Edje Gefeliciteerd !-! Maar hoe zit het met die maximale 150.000 Km ;)
Vond nog iets Y maar je bent al voorzien, http://link.marktplaats.nl/589790251 (http://link.marktplaats.nl/589790251)
@karin bedankt.
@roy. klopt. maar deze voldeed verder aan de eisen.
en was van de eerste eigenaar !-!.
die rs had ik gezien. maar wou zowiezo geen rs ;)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Edje.
Maar of het een echte initiale is betwijfel ik,bekleding is niet leer na mijn idee wat ik op de foto's zie maar dynamique maar dan met xenon erbij(wat echt heerlijk is).
Gefeliciteerd Edje, ziet er goed uit.
bedankt mensen.
@matthew: ziet geen leer in.
maar was dat op de initale geen optie??
maakt ook niet uit.
was dat leer spuug zat :D
Mooie Clio! Maar het is inderdaad een Dynamique met xenon (geen Initiale).
Dynamique of initale.
Ik ben er blij mee :q
Leuke auto Edje! Gefeliciteerd !-!
P.s. ik weet nog iemand die een complete rs kit heeft liggen. voorbumper, achterbumper en skirts. Origineel Renault. o-)
Gefeliciteerd met je Clio Edwin !-!
@mark: als ik die bumpers wou dan had ik wel een rs gekocht ;)
@stefan . bedankt !-!
Afgelopen maandag met Alice samen op stap geweest voor een nieuwe auto.
Uiteindelijk deze puntgave en knappe Swiffer gekocht voor haar.
13000km uit Juli 2010 en geen krasje erop.
Daar kan ze voorlopig weer mee vooruit ;)
De eerste plannen voor aanpassingen zijn alweer gemaakt trouwens.. ;) :D
(http://img.photobucket.com/albums/v236/stefancoupe/0009052259.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v236/stefancoupe/0009052258.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v236/stefancoupe/0009052257.jpg)
Een leuke auto, wens Alice er maar veel plezier mee.
Leuke kar. Enne plannen? Ik gok zakken en velgen. :)
Snel bommetje !-! Gefeliciteerd Alice en een beetje voor Stefhan ;)
Mooie wagen zeg. Daar gaat ze nog lang plezier van hebben.
Nette bak hoor die Swiffer
@Roy, waar haal jij btw vandaan dat het een snel bommetje is???
Gaaf zo Swift.
Misschien een opvolger voor Janneke met een paar jaar o-)
Wat voor jou Edje (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/renault-clio-klarglas-rueckleuchten-von-valeo-sehr-selten/82898323-223-4057)?
Edje, mooi kleur. veel plesier met de auto.
Alice & Stefan, veilige km's.
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 18 oktober 2012, 20:29:13
Nette bak hoor die Swiffer
@Roy, waar haal jij btw vandaan dat het een snel bommetje is???
Staat dat er niet bij ;) "licht en snel" 8)7 Ow nee this geen WRC :D
nee dankje verschikkelijk 8)7
laat de orginele zitten. lekker OEM !-!
Dat is het 'm juist, die Valeo's uit mijn link zijn ook OEM (kan/kon je bij de Renault dealer bestellen, voor veel meer centjes).
Alice gaat er vast veel plezier van hebben.
Echt heel snel is hij niet hoor, gewoon normaal zegmaar.
Het is een 1,3-16 klepper met 92 pk.
Genoeg voor Alice en zeker gezien ze uit een Fiat panda met 60pk komt ;)
vooruit gang is het zeker.
@roy: nooit geweten. maar mooi is anders zeg maar. 8)7
Citaat van: edje op 18 oktober 2012, 10:04:17
Dynamique of initale.
Ik ben er blij mee :q
Had een onderhandelingspuntje geweest kunnen zijn 8)7 l-
Dat wel inderdaad... Y
Heel veel autobedrijven hebben geen flauw idee welke versie ze verkopen, dus plakken ze er vaak maar gewoon de duurste uitvoering op. Hoeveel Megane II's er niet als Dynamique of Privilege worden aangeprezen (en dat helemaal niet zijn).
Echt een heel groot onderhandelingspunt heb je er echt niet mee.
Zoals Tedo al zegt zal het de verkopers een worst zijn hoe die uitvoering heet.
De meesten kijken alleen naar de opties die er op zitten om eventuele meerwaarde te bepalen. Als het dan toevallig een verkoper/handelaar is die veel met Renaults doet kan het zijn dat diegene dan weet om welke uitvoering het gaat.
Al heete hij de clio wikki wakki ik zit liever niet in de prakkie 8)7
Hij voldoet aan de eisen. ;)
En ik ben er tevreden mee. _o_
Da's het belangrijkste.. :)
Wikkie wakkie..... o-) :D
@Stefan en Alice
Leuk wagentje de swift,veel fijne kilometers mee toegewenst.
@Edje
Ik vind alleen dat je het even moest weten,vind een dynamique een mooiere uitvoering dan initiale.
En een dynamique clio2 met xenon is zeldzaam.
Veel plezier ermee,maar dat zal wel lukken.(Heb zelf ook zo eentje gehad en dat rijdt echt goed.)
Citaat van: Tedo op 19 oktober 2012, 11:55:23
Heel veel autobedrijven hebben geen flauw idee welke versie ze verkopen, dus plakken ze er vaak maar gewoon de duurste uitvoering op. Hoeveel Megane II's er niet als Dynamique of Privilege worden aangeprezen (en dat helemaal niet zijn).
Moet je eens kijken op MP hoe vaak een megane 1 2.0 16V wordt aangeboden met een 8V motor.
Ik vind hem ook mooi genoeg zo !-!
Citaat van: Dennis Postma op 19 oktober 2012, 12:01:53
Echt een heel groot onderhandelingspunt heb je er echt niet mee.
Zoals Tedo al zegt zal het de verkopers een worst zijn hoe die uitvoering heet.
De meesten kijken alleen naar de opties die er op zitten om eventuele meerwaarde te bepalen. Als het dan toevallig een verkoper/handelaar is die veel met Renaults doet kan het zijn dat diegene dan weet om welke uitvoering het gaat.
Ben het niet geheel met je eens ;) Onze Audi A2 werd voor een exlusief model aangeprezen, echter is het een basis model Y na onderhandeling ging er wel een korting vanaf + 3 maanden garantie (dus goed opletten loond wel) ;)
Omdat jij wist dat het dus niet dat exclusieve model is. De leek betaalt dan dus gewoon teveel.
Wie vooraf goed zijn huiswerk doet betaald nooit teveel, mits je niet durft te onderhandelen :neen:
En anders maakt je de liefde op het 1e gezicht je wel heel blind 8)7
Dat wordt dan ook nog eens in braille rijden :0 8)
Heb er een andere auto bij gekocht, een Citroën Xsara 1.9D. Dit omdat ik ruim € 300,00/maand kwijt was aan brandstof met de Mégane 1.6e Classic.
Heb nog rond geneusd voor een goede 2dehands G3-installatie maar dat zat er niet in en ook een gebruikte diesel motor ter vervanging van de huidige motor zat er ook niet in.
Ben dan ook bang dat de Mégane binnenkort een ander baasje moet zoeken.
Ja, of ik kom misschien toch nog een andere diesel motor tegen.
De Xsara rijdt mi minder lekker dan de Mégane, de laatste remt veel beter en stuurt ook lekkerder, maar uitgaand van een benzineverbruik van ± 1:11 à € 1,70/l tegen een dieselverbruik van ± 1:17 en à € 1,44/l maakt een verschil van rond de € 90,00/maand dus is de aankoop van de Xsara er vrij snel uit.
Hoop dat ik nog een dieselmotor voor de Mégane te pakken krijg voor een leuk prijsje dan kan de vrouw de Twingo wegdoen en de Mégane pakken.
Ja hang jij "ff" een diesel in je benzine..... Dan kan je beter gewoon een complete gas Meg kopen.....
@Michiel, dat had ik Mab ook al voorgesteld (ipv een gebruikte LPG in te laten bouwen 8)7). We hebben nog een hele goede MC+LPG in ons cluppie Y !-! daar kan geen slecht(er) remmende Xsara tegenop :neen: ;)
Snap zo wie zo niet om een benzine om te bouwen naar Diesel, komt wel iets meer dan enkel een motorswap bij kijken... (en dan nog dan is een diesel ook nog eens duurder..) Yup staat een hele nette te koop.
Gemiddeld 1:11,5 op LPG (€ 0,748). Kan een diesel (€ 1,518) daar nog tegenop?
Ja hoor, en diesel kost hier 1,40.
met een diesel moet je in een coupe makkelijk 1:20 kunnen rijden.
lpg is vaak wel iets goedkoper.
Na 5 lpg auto's ben ik nu blij dat ik een diesel heb.
Gas is dan wel goedkoper, € .73 vs € 1.43, maar een diesel rijdt natuurlijk nogal wat zuiniger.
Maar per saldo blijft LPG-G3 goedkoper.
Heb zelf jaren gas gereden, eerst een Fiat 128 en later een Ford Fiësta, en daarna zo'n 20 jaar diesel, eerst een Express en daarna een Trafic, en een diesel rijdt ook soepeler.
Een kameraad heeft zelf een garage dus het ombouwen op zich was niet zo'n probleem geweest, het vinden van een goede gebruikte motor is minder gemakkelijk.
Maar goed, ben nu voor een paar bankjes klaar.
Zoals het nu lijkt kan ik de Mégane kwijt en dan blijven er alleen nog de Xsara ('98), de Twingo ('98) en een T3 met luchtgekoelde CT motor over.
Toch denk je iets te makkelijk, met een motorswap alleen was je er niet, een dieselblok is ook een stukje zwaarder, hebben meestal ook andere remmen,bak, en dempers veren.... Maar goed je hebt de Xsara nu rijd an sich ook niet verkeerd
Ik ga zaterdag mijn nieuwe bolide ophalen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/9435473
Gefeliciteerd dan maar... Uiteindelijke toch voor een andere wagen gegaan. ;)
Strakke Deutsche Bom ;) Gefeliciteerd !-!
Matthew, veel plezier ermee.
Strakke bak! Minder power dan in de Clio. Je alleen niet als BMW rijder gaan gedragen hè?
Mooie auto, gefeliciteerd Matthew !
Dank jullie wel.
Ja is inderdaad niet zo snel als de clio,maar als ik bekijk hoevaak ik het vermogen gebruikte,dat was ook niet echt vaak.
Toch na ruim 12jaar renault te hebben gereden van me geloof af gevallen.
pfuu mooie wagen Matthew! Veel veilige kms alvast ermee gewenst!
Strakke bak !-! Nog plannen mee..? :huh:
Da's een dikke beemer Matthew, gefeliciteerd !-!
Nooit gedacht dat jij van merk zou veranderen.. :neen: :D
Knappe bak Matthew. !-!
Had ook niet verwacht dat je ooit van Renault af zou stappen. Had je eerder met een Meg3 (rs) verwacht.
Mooie wagen Matthew, veel plezier ermee.
Jammer dat je Renault af bent. l-
Maar wel een onwijs mooie beemer.
Schroefset, BBS LeMans velgen o-) :9~
Veel plezier ermee Matthew. !-!
Edje, ik zie 4 wielen dus is het een Bimmer ;)
Knappe auto Matthew, veel plezier ermee !-!
Bimmer of Beemer, In mijn ogen 1 pot nat :0 :D
Matthew, de prijs :grin: was toch wel incl. winterbandjes he o-) ;)
Veel veilige km's Matthew !-!
Ik ging er al vanuit dat het een BMW zou worden...............schitterend ding hoor!
Veel plezier met je nieuwe auto Matthew! !-!
Knappe wagen matthew!
Dank jullie wel allemaal.
Ik heb hem inmiddels onder de carpoort staan.
Rijdt echt goed.
Meg3 rs was ook leuk geweest,maar voor ik de clio rs kocht was ik ook al met een 3serie bezig geweest en dat heeft me niet los gelaten,en uiteindelijk deze is het geworden met leuke opties erop.
Nou, veel plezier ermee Matthew !-!
Hou hem heel (en mooi) ;)
valt me wel een beetje van je tegen hoor Matthew, dacht dat jij Renault rijder was in hart en nieren :P
Nu even zonder gein, echt serieus een ontzettende mooie bolide, ik vraag me toch af hoe je dat doet steeds een stap na een klasse hoger :P
Ik ben toch penningmeester hier :q :D.
aaaahhh daar gaat de contributie heen hahahahaha.
Iedereen een rondje rijden ermee op de parkeerplaats bij de volgende meeting dan..! :D ;)
vindt ik heel erg leuk dante !-!
Rijden, dit is een achterwiel aangedreven bak he, dus dat word een nieuw meeting idee, driften in de bmw van Mathew.... :D
Hoezo driftig l- 8)7, ik heb helemaal geen BMW :neen: :grin:
Dat was ik dan ook zeker wel van plan Michiel :D. Ik denk dat ik ook wel een jaartje penningmeester wil zijn :P
Ik kan morgen ook mijn 'nieuwe' auto halen! Ik rijd niet meer genoeg kms zodat diesel voor me uitkan, dus was al een klein poosje aan het kijken naar een andere auto! En aangezien ik in de megane steeds minder vertrouwen krijg, aangezien het dakraam (weer) lekt, onwijs slecht start, distributieriem vervangen moet worden, aangezien de spanrollen al beginnen te joelen, en carterdruk veel te hoog is, heb ik hem zaterdag ingeruild op een Clio 1.6 16v uit 2004! fotos komen hopelijk morgen! en er komen vast nog een paar onderdeeltjes te koop te staan komende weken! ;)
Goed bezig Robertje !-!
Wie is de volgende die de overstap maakt naar een clio? :?
Maar kom binnenkort maar is langs. even een paar foto's schieten met beide of alle 3 de clio's haha 8)7 :D
Gefeliciteerd. Er komen nog steeds meer Clio rijders. Gelukkig hebben we nog genoeg Mégane rijders in het bestand. ;)
iedereen aan de clio tegenwoordig :)
een ander lid denkt ook aan een clio,echter een RS model.
Gefeliciteerd !-!
Bedankt allemaal! Ja nouwja ik gebruik mn auto eigenlijk alleen nog voor woon-werkverkeer, woon nu ook op mezelf dus een wat grotere kofferbak is wel handiger wanneer ik naar de winkel moet haha :P hoef ik iig niet alles door zon klein luikje heen te tillen ;)
Robert, veel plezier met je "nieuwe" auto.
Trouwens boodschappen kan je ook voor je voorstoel zetten hoor dan hoef je je kofferbak niet te gebruiken.
Robert gefeliciteerd met je nieuwe Renault ;)
allen nogmaals bedankt! Karin jaa weet het maar aangezien ik vaak niet weet hoelaat ik savonds vrij ben, haal ik altijd onwijs veel boodschappen in 1x op, zodat ik zeker weet dat ik lang genoeg daarmee kan doen :P en dan is zon voorstoel ook zo vol :P
Citaat van: Christian de Vriend op 17 december 2012, 21:47:41
iedereen aan de clio tegenwoordig :)
een ander lid denkt ook aan een clio,echter een RS model.
Hij/zij zal daar geen spijt van krijgen. Mis mijn rs nog elke dag.
Maar ik moet wel zeggen dat mijn 1.6 ook niet tegen valt !-!
Ik heb vandaag een Renault Laguna 2 1.6 16v gekocht, bouwjaar 2003 en km stand 124.000.
De reden dat ik een Laguna wou aanschaffen is dat mijn voormalige Renault Megane Coupe 2.0 uit 1998 mij te weinig ruimte bood, en het een zuipschuit was met z'n 2 liter achtkleppertje, bovendien zouden er binnenkort kosten aankomen, namelijk de drukgroep moest worden vervangen, wat rond de 1000 euro zou moeten gaan kosten, dat vond ik het niet meer waard, de auto had immers 239.000 km's gelopen.
Op vrijdag 28 december ben ik dus gaan kijken naar deze Laguna, en een proefrit gemaakt, de auto beviel mij prima, geen kraakjes en rammeltjes zoals in mijn oude Mégane, en de km stand was maar 124.000, inclusief alle onderhoudsboekjes. We konden tot een goede deal komen, de autohandelaar bood nog een mooi inruilbedrag voor m'n Mégane, en daar ben ik mee akkoord gegaan.
Nu zitten we op 4 januari, vandaag heb ik de auto opgehaald. Wat een heerlijke auto is het toch, lekker comfortabel, heerlijke zetels, en natuurlijk de luxe als je het vergelijkt met m'n oude Mégane, de Laguna heeft Climate Control, Cruise Control, centrale deurvergrendeling met FM (eindelijk van dat infrarood af), audiobediening achter het stuur, bekerhouders voor en achter, armsteun, noem maar op.
Heb alleen 1 puntje ontdekt die ik graag alvast aan wil passen aan m'n Laguna:
Het bandenspanningssysteem zou ik graag willen uitschakelen (erger ik me nu al aan!)
(http://i1298.photobucket.com/albums/ag59/nielsjoh1/foto_zps9b6eb11d.jpg)
(http://i1298.photobucket.com/albums/ag59/nielsjoh1/foto2_zpsecaca795.jpg)
(http://i1298.photobucket.com/albums/ag59/nielsjoh1/foto1_zpsfaa61d82.jpg)
Niet het beste bouwjaar, maar hoe dan ook heerlijke auto's die Laguna!
Mooie Laguna, naar mijn mening met een 1.6 16V wel een beetje ondergemotoriseerd voor zo'n grote auto. Ik heb ooit met een 1.8 16V gereden, en die vond ik al vrij traag (maar wel heel comfortabel). Eigenlijk hoort er minimaal een 2.0 16V in (of nog beter: een V6); maar dat verbruik hè?
Als het je niet om acceleratie en snelheid te doen is, een prima keuze. Ben wel benieuwd of je een beter verbruik kunt realiseren als bij je Megane.
Ik heb nu een gemiddelt verbruik van 1 op 14 met de Laguna.
Ik heb expres voor de 1.6 gekozen omdat je er (als je je best doet en veel Cruise Control gebruikt) toch aardig zuinig mee kunt rijden. Het enigste nadeel is als je een snelweg op wil rijden, dat dat toch stukken langzamer gaat dan met de Megane, maar dat is een kwestie van wennen denk ik. De 1.8 heb ik ook proefgereden, daar haalde ik tijdens de proefrit maximaal 1 op 11,4 uit, dus de keuze voor de 1.6 was zo gemaakt, ook omdat de 1.8 al 183.000 gelopen had. Daar stond wel tegenover dat de 1.8 rijk uitgerust was, o.a. parkeersensoren achter en ingebouwde navigatie, maar de 1.8 had wel een paar Laguna kwaaltjes die mijn 1.6 niet heeft, o.a. slechte achterasrubbers en 2 niet goed functionerende keycards, hij ging namelijk wel dicht maar niet open.
@Michiel, ik heb eerst een beetje research gedaan, men vertelde mij en ik las op internet dat de bouwjaren 2001 2002 en de eerste helft van 2003 veel problemen met zich mee kunnen brengen, vanaf najaar 2003 schijnen er verschillende verbeteringen doorgevoerd te zijn. Maar als je met een Laguna echt op safe wil spelen pak je een fase 2, vanaf 2005 dus (geld ook voor de Mégane trouwens). maar die waren mij toch iets te duur!
Ik denk dat een 2.0 16v in deze auto zuiniger kan lopen dan een 1.6 16v. Simpelweg omdat deze motor niet zo hard hoeft te werken.
@ RobScénic, die heb ik niet getest, dat wordt in de maandelijkse verzekering toch iets te duur. (gewicht/pk's)
Citaat van: RobScénic op 5 januari 2013, 14:06:51
Ik denk dat een 2.0 16v in deze auto zuiniger kan lopen dan een 1.6 16v. Simpelweg omdat deze motor niet zo hard hoeft te werken.
Dat zou mooi zijn !-!
Kunnen alle fabrieksopgaven linea recta de prullenbak in Y
Bij de Laguna II phase 1 is het ook zo: hoe meer erop zit, hoe meer er stuk kan gaan.
Wat dat betreft handig dat je voor een wat minder in de opties zittend exemplaar bent gegaan.
En ik denk ook niet dat een 2.0 zuiniger is dan een 1.6 (want dat is in de Megane II ook niet zo, en ik kan het zeggen).
Het is natuurlijk ook hoe je erin rijdt: mijn pa heeft een Megane I HB ph.2 met 1.8 16V die zuiniger is dan de Megane I HB ph.2 met 1.6 16V die ik eerst had. Maar hij rijdt dan ook als een opa :D
Hmm als een opa rijden, hoop niet zo als mijn opa, die reed op het laatst echt niet langzamer dan 140p/uur (sterker een oma van een maat van me heeft het voor elkaar gekregen dat er een tunnel voor haar werd afgesloten, de politie kon haar namelijk niet bijhouden in haar toenmalige RX7.. :D )
@ Nielsjoh, ik hoop het voor je, wat ik al zei, Laguna's zijn heel fijn rijdende auto's, maar wel als ze rijden... ennne pas vanaf 2005 worden ze betrouwbaar, maar ik hoop dat deze gewoon lekker betrouwbaar is want het is een mooi ding!
De 1.6 is best zuinig in de laguna, mijn 1.8 kwam destijds ook niet boven de 1:10 op lpg.
Mijn huidige 130pk 1.9dci verbruikt na tuning 1:15-1:16. vind ik niet erg zuinig (heeft wel een roetfilter en er hangt minimaal 2x per week een paardentrailer achter).
Met de 1.6 megane 1 cabrio rij ik op een neer naar mijn werk (7,5km) en daar wordt redelijk vlot mee gereden en die verbruikt 1:12-1:12,5 en op lange afstanden 1:15
Leuke opa! Mijn pa rijdt wel gewoon de snelheid die je mag (en gaat af en toe ook echt wel te hard), maar hij neemt de tijd om daar te komen (zeg maar). ;)
al de elende die de laguna van 2001 tot 2003 had zal nu wel verhoplpen zijn bij de auto als je er nu 1 koop is dat allang verholpen !-!
dat lijk me wel omdat hij al wat ouer is
dus succes met je nieuwe aanwinst
@Vincent,
Dast lijkt me ook wel ja, Ik ken iemand die rijdt een Laguna uit 2001, heeft hem rond 2008 gekocht en rijdt altijd al probleemloos, ik denk ook dat na al die jaren de problemen er wel uit moeten zijn.
@Roedkill Michiel,
Het is inderdaad echt een heerlijk rijdende auto, kom net terug van de snelweg, rustig 100-110 gereden en een mooi verbruik varieerend tussen de 5,7 en 7 liter op 100 km met cruise control aan. Ben tot nu toe dik tevreden over m'n nieuwe auto, alleen dat bandenspanningsgebeuren moet toch echt uit...
Mijn opa kon er ook wat van... Kocht zich destijds een nieuwe clio... WILLIAMS!! En racen met dat ding..... En toen ineens was hij overleden in zijn slaap. Mooie manier om te gaan! Helaas woonde hij in België en was het voor mij niet interessant om de williams over te nemen vanwege invoeren...
Toch valllen de problemen met de laguna wel mee.
Het ergste waren de 1,9dci in de eerste 2 jaren. Daarbij gingen de versnellingsbakken turbo's intercoolers e.d.
Alle electrische problemen (veelal duitse leveranciers) zijn in de regelmaat makkelijk op te lossen.
Mijn oude 1,8 had 350.000km op lpg (2001) nagenoeg probleemloos. Mijn huidige Ph2 dci van 2006 staat nu op 283000km. Alleen een turbodruk sensor, een rubber slangetje en de achteruitrijschakelaar stuk gehad in de 40.000km dat we hem hebben.
Nette wagen Niels. Veel plezier ermee. !-!
Nette wagen Niels,dat rijdt lekker zo'n laguna.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee Niels.
gr.
Bedankt voor de leuke en leerzame reactie's!
Helaas ondertussen wel een probleempje met de Laguna ondervonden, bij de koude start hoor ik iets piepen (denk het v-snaar), daar kun je btw wel een tijde mee doorrijden volgens mij, dus laat ik wel vervangen bij het komende ondeerhoudsbeurtje (boardcomputer geeft aan dat dat over 20.000 ongeveer moet gebeuren)
v-snaar zou je natuurlijk ook gewoon kunnen spannen i.p.v. vervangen.... (maar goed je hebt de auto natuurlijk al zolang dat je er niet ff mee langs de dealer kan waar je hem gekocht hebt... :D )
Ik heb sinds afgelopen week een nieuwe.
Mijn Megane 1.6 5drs dyn lux van 2003 ingeruild op een Megane III 5drs 1.4 tce Business Sport van 2009 met 34.500km op de klok.
Geen idee wat dit type betekent, maar hij zit redelijk vol met extra's.
(http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=79051)
Nette wagen, veel plezier ermee !-!
Ziet er goed uit! En je hoort bij de 8% van de Megane III rijders die een hatchback heeft Y
Ik heb proefgereden in een 2.0TCE Coupe. Maar met 2 kinderen van 7 en 9 is dat geen praktische oplossing voor mij. En ik kan maar niet wennen dat ik achterstevoren moet gaan zitten om de gordel te pakken in een coupé.
En bij gebrek aan een Golden Retriever, was een hatchbak de enige optie ;)
Een nette auto Rob, veel plezier ermee.
Onverwacht de knoop doorgehakt, de CC ingeruild en een andere auto gekocht..................zal wel even wennen zijn van groot naar (heel) klein :-)
Diverse accesoires zoals windscherm, thuiskomertje, mattenset, mistlampen, kofferset en dubbeldin-radio-dvd-navigatie, showplaten etc zullen z.s.m. in de rubriek : Aangeboden gaan verschijnen!
Jammer dat hij weg gaat Jan.
Maar mag ik vragen wat er voor terug gekomen is? ;)
Dat mag je natuurlijk vragen maar ik durf nog niet erg :q
Ik zal vanavond wel even een fotootje plaatsen. De auto is overigens wel helemaal nieuw :grin:
Ik ben erg benieuwd wat het geworden is.
Ik ben wel erg benieuwd dan :q
Jan ik ben erg benieuwd wat het is geworden! Even ter informatie, je eigen auto is ingeruild dus komt weer in de verkoop?
Van groot naar klein..... Ga je een Twizzy rijden Jan? 8)7
Wel jammer dat de CC weg gaat.
De twizzy is wel erg klein en de keuze is nu na 4 Renaults op een ander merk gevallen...........
En inderdaad is de CC ingeruild maar ik heb geen idee of die bij de dealer komt of de handel ingaat............
8)7 lukt ff niet
Nu wel................ :q
(http://imganuncios.mitula.net/fiat_500_0_9_twinair_s_s_lounge_funk_white_nieuw_96843385154138282.jpg)
Dan toch wel een Roze he...... :D
Daar past de CC-kofferset niet meer in :neen: ;)
Nope.......eerder andersom........
Deze past in de koffer van de CC :)
Vind de nieuwe 500's best leuke wagentjes. Mijn broer heeft er een jong gebruikt gekocht vorig jaar en die rijdt nog steeds blij mee rond.
Leuk Auto Jan, vind het wel erg jammer dat je knappe cc weg gaat.
Is een leuke auto Jan.
Maar in vergelijking met de cc vind ik het een acteruitgang l-
Leuk karretje Jan. M'n schoonzusje heeft er ook een gehad, rijd goed. Alleen die twinair klinkt als een brommobiel.
Altijd grappig om te zien hoe men reageert als je een nieuwe auto hebt gekocht. Bijvoorbeeld vindt Edje het een achteruitgang terwijl hij zelf van een megane cabrio in een clio stapt...........................ieder zijn of haar eigen mening lijkt mij............en ja natuurlijk vind ik het aan de ene kant ook jammer dat de CC de deur uitgaat maar dat gebeurt natuurlijk ook niet zonder redenen.
Ik bedoel natuurlijk niet de grote. Maar het uiterlijk van de auto.
Maar dat is mijn mening. 8)7
Geinig ding Jan !-!
Luigi (zou mijn dochter van 3 zeggen)! Leuke auto, veel beter opgedroogd dan haar zusje, de Ford Ka. Benieuwd of je CC goed (en misschien wel weer hier) terechtkomt.
Gisteren "afscheid" genomen van de CC en de nieuwe aanwinst een Fiat 500 er voor in de plaats gekregen...........
Voor velen misschien een vreemde keuze (zeker na een Renault verleden, 1x R19 en 3x een Megane Coupe) maar voor ons gezien de dingen die eraan zaten te komen bij de CC een waardige opvolger......... :)
Het gaat erom dat je het zelf ziet zitten van behoorlijk groot naar aardig wat kleiner (ik vind het een leuk autotje die 500). Vind het wel jammer dat er weer een cc weg is bij de club.
Niks mis met een 500, maar om het nou een "waardige" opvolger te noemen, nee dan had er iets vergelijkbaars terug moeten komen, hier zit toch echt een klasse verschil tussen (imho)
Maakt allemaal niet uit uiteindelijk, zo heeft iedereen zijn eigen overwegingen in het leven. ;)
Tuurlijk is de 500 niet te vergelijken met een cc. Maar dat maakt het niet een saaie auto. Het zijn leuke wagentjes die ook nog eens goed rijden. Enige minpunt vind ik het geluid van de twinair motor en in sommige gevallen de Barbie roze kleur :q. Heb zelf een keer met een Abbart mogen rijden, dat zijn echt bommetjes. :D _o_
Veel plezier er mee Jan.
Dennis, past toch hardstikke goed bij jij dat barbie roze :D :D
Zou je denken? :D
Ik weet het zeker
Met je 500 even naar MCC voor een oppep-kuurtje. ;)
Daar is het idee destijds wel geboren hoor Benjamin. Frank had toen een rode 500 helemaal opgepept en aangekleed staan daar. Dat kon ik denk ik niet bijhouden met de CC :q
Kan me herinneren dat Auto & Tuning daar een repo van heeft gemaakt. Frank kan in ieder geval een leuk pakket samenstellen, maar dat weet je natuurlijk ook. Vind het altijd wel interessant om daar weer iets te laten doen bijv uitlijnen en/of uitwegen. In ieder geval veel plezier met de 500!
Gisteren na lang wachten eindelijk mijn nieuwe auto (van de zaak) opgehaald:
(http://img819.imageshack.us/img819/6356/polo12.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/1550/polo11.jpg)
Ondanks dat ik met de Polo ook privé ga rijden, blijft de Megane voorlopig nog in mijn bezit.
Veel plezier ermee Rick
Mooie Polo. In tegenstelling tot de Megane zal je daarmee niet opvallen: er zal er vrijwel altijd een in je buurt staan of rijden.
Check ook wat er op de achtergrond rijdt op je eerste foto ;)
Leuk! Op de 38e geboortedag van de Polo krijg jij je Polo :D
Passat op de achtergrond is leuker, Tedo :q
De welbekende zwarte polo.... :P
Ah da wa ja einen polo Y , die A2 wa aug wie zo _o_ abbe der polo war einen sheunneres auto, nicht :)
@Tedo, denk dat dat zijn eigen meg is maar dan met winterwielen ;) (maar is dit nu de uitvoering met lange of met korte mouw?)
Mijn eigen megane staat inderdaad op de achtergrond
Een polo 1.2 12V blue motion?
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen:
(http://i46.tinypic.com/31360p3.jpg)
Netje door de Belgische dealer voor de deur afgeleverd.
Het RDW en Belasting gedoe is inmiddels afgehandeld, nu wachten op het kenteken. !-!
:yay:
Mooie velgen ook !-!
Mooie auto Jeroen, veel plezier ermee.
Mooie auto Jeroen! Veel plezier ermee !-!
Netjes Jeroen.
Knappe bak Jeroen! !-!
Knappe wagen hoor Jeroen. Veel plezier ermee.
Mooie bolide! Volvo's zijn niet meer wat ze geweest zijn (in positieve zin) _o_
Maar scheelde dat dan zo veel geld via een Belgische dealer?
Ik geloof dat ie hem vooral via Belgie haalde omdat dit type (nog) niet in NL geleverd word (plug in hybride meende ik?)
Jeroen, ziet er mooi uit
Voor ons ook een andere auto :-) .
Een oude bekende van de club.
Mégane Coupé 1.9 dCi Expression uit 2001.
(http://img191.imageshack.us/img191/336/imagejmx.jpg)
Helaas niet in de staat zoals op de foto van Yayo hierboven.
Maar dat gaat wel goedkomen. :-)
Leuk Nicole weer aan de Megane !-!
Ik zag af en toe bij auto's op MP al biedingen van jullie voorbij komen :)
Hey, da's inderdaad een bekende.
Leuk weer een Megane !-!
@Jeroen. Mooie auto. Volvo's zijn heerlijke wagens om mee te rijden en qua design zit het de laatste jaren ook goed.
@Nicole (en Roy). Leuke oude bekende. Roy had me een foto gewhat's appt. Jullie hebben er nog genoeg werk aan. Succes.
@Jeroen Mooie Volvo,veel rij plezier !-! heeft deze de iphone optie waar je het wel eens
over had?
@mark en stefan: Ja toch weer een Megane. :) Wel onverwacht, maar opzich de perfecte auto. Niet te groot en te zwaar, en toch een diesel. :)
@Dennis: klopt, we moeten er eerst even mee aan de slag. Al is hij er minder erg aan toe dan de gele. :)
We hebben alles in de kleur gevonden, nu alleen even kijken wanneer we dat op kunnen halen. :)
Jeroen weer zoon mooie dikke Volvo !-!
En Nicole 06-GN-LF mooi kenteken 06 Genoeg Lef, dat staat je wel :)
Nette volvo jeroen.
En jullie maar weer succes met deze coupe :q
Maar jullie kennende komt dat wel goed !-!
@Nicole, een phase 2: dat wordt (snel) wennen Y !-!
@Jeroen, bij een nieuwe auto hoort een nieuwe 'BvD-mix'.... :grin:
@Roy: Haha hoe kom je erop! !-!
@Edwin: Komt zeker goed inderdaad. :) Het valt allemaal gigantisch mee. Op de bumperbalk na is het een kwestie van los halen en het nieuwe monteren. De balk achter de bumper alleen even kijken hoe we die oplossen. :)
@Marcel: We zijn al bekend met de ph2. :) Alleen wel de eerste Megane Diesel, dus daaraan wel even wennen denk ik. :)
Zo in plaats van de Grand Tour is dit onze nieuwe Estate:
(http://www2.picturepush.com/photo/a/12536145/640/12536145.jpg) (http://nl.picturepush.com/public/12536145)
Uitvoering:
Tce 180 Privilege met zwart leder interieur.
Morgen worden de eerste aanpassingen gedaan...
Mooie auto en wat worden de aanpassingen?
Zooo. Knappe auto _o_
knappe waggel.. Y !-!
Gefeliciteerd met de auto Wouter! Mooi ding !-!
@wouter nette auto !-!
@Nicole
Ben benieuwd naar jullie coupe als die weer netjes is.
Ik moet zeggen goed dat jullie er zijn, want jullie hebben er al een hoop een nieuw leven gegeven.
@Wouter
Nice car, veel plezier ermee.
Even wat antwoorden, Belgie scheelt zo'n € 5000,00 maar dat was niet de belangrijkste reden om hem daar te halen.
In NL kon ik hem niet kopen.
Yep, met een App op de iPhone kan ik allerlei zaken checken en aan en uitzetten (Volvo on Call)
Citaat van: Fubar (Marcel) op 28 maart 2013, 09:57:23
@Jeroen, bij een nieuwe auto hoort een nieuwe 'BvD-mix'.... :grin:
Hen al een 30 min Dance Classic mix klaar liggen, ben er alleen nog niet helemaal tevreden mee.
Dank voor de reacties. Aanpassingen volgen dit weekend in het topic: ik heb wat nieuws gemonteerd op mijn auto;)
Plat op zijn buik! :d
Mooie Estate Wouter. Die zoek ik straks ook, liefst een GT (line) uitvoering. Best lastig te vinden variant van de Megane III Estate, voor niet-Renault medewerkers.
Ach straks over een jaar of drie zijn er genoeg van te vinden denk ik. Dan zullen veel leasecontracten aflopen.
Klopt Juul, maar 9 van de 10 lease grand tour's is een 1.5 dci, of heel misschien nog een enkele 1.6 16V of 1.4 Tce. Naar een 2.0 Tce moet je echt graven.
Tjsa dan wordt het lastiger he.
Met de huidige motoren & technieken heb je dadelijk helemaal geen 2.0 meer nodig hoor ;)
Ik wel hoor Y (ben niet zo'n fan van downsizing, en vraag me af hoe goed die milieu-blokken op termijn blijven)
Nadeel van de milieu blokken schijnt ook te zijn dat ze minder fijn op gas rijden (al stond er gisteren wel een Aygo naast me gas te laden Y
Gas in een gAygo..? :maf:
Yup, helemaal serieus
De down seisers kunnen daar niet zo goed tegen idd.
Rij nu sinds afgelopen maandag eindelijk in mijn nieuwe Volvo, echt supergaaf dat elektrisch rijden:
Ritje van vanochtend.
Volle accu, woonwijk, 50 km/h, 80 km/h, 130 km/h, stoplichten, rotondes enz,enz.
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/59740_474443232627608_515208719_n.jpg)
Alleen op de snelweg bij 130 km/h schoot de diesel motor erbij.
Niet leuk! haha
wel leuk voor jou, en als het dan ook nog lekker rijd?
Aan mij zult je geen Volvo kunnen slijten, ben er niet zo fan van ;)
Dat zijn leuke dingetjes om te weten Jeroen. Y
CiteerAan mij zult je geen Volvo kunnen slijten, ben er niet zo fan van
Zo dacht ik er ook altijd over. Ik vond het maar saaie duffe auto's/ vierkante hokken.
Ook vond ik ze lang niet altijd even prettig om mee te rijden, log, ongevoelig en vooral zweverig.
Maar Volvo is sinds de S40/V50 mijn inziens wel de goede weg ingeslagen. Wij rijden zelf een V50 en ik rijd ook regelmatig diverse andere modellen van Volvo en ik kan je verzekeren dat ik ze niet meer te vergelijken vind met de oudere modellen. Ook qua design vind ik ze er ook steeds gelikter uitzien. De nieuwe V40 vind ik ook een erg fraaie auto.
Zag het vandaag al op fb voorbij komen. !-!
Wordt de motor ook verwarmd? en hoeveel acculading heb je dan nog over?
Of de motor verwarmd wordt weet ik niet.
Ik had nog zo'n 10 km stroom te gaan, en voor dit ritje een 5 km gereden.
Elke rit wordt gelogd in de Volvo On Call app (http://www.volvocars.com/nl/sales-services/sales/opties-en-accessoires/volvo-on-call/pages/default.aspx).
Dus de 50 km op stroom rijden lukt wel.
En een gecombineerd vermogen van 285 pk-'tjes..... _o_ Y
@Jeroen: Doet je avatar eens veranderen :P ;) :D
Dat gecombineerde vermogen nog niet getest, 6,1 sec van 0 tot 100 schijnt te doen te zijn 8)7
Ok maar zo'n mooi VW logo doen Dante :q
vraagje,
als de accu's leeg zijn en de brandstof motor weer gaat doen waarvoor hij toen is uitgevonden... laden dan de accu's ook weer op???
zijn wel super spec voor zn volvo alleen mr shell zal er niet heel gelukkig van worden :?
Citaat van: matthew op 2 april 2013, 22:35:48
De down seisers kunnen daar niet zo goed tegen idd.
De TCE van Renault en TSI en TFSI motoren van VAG kunnen wel degelijk goed tegen LPG.
Citaat van: dennis1985 op 10 april 2013, 23:46:21
vraagje,
als de accu's leeg zijn en de brandstof motor weer gaat doen waarvoor hij toen is uitgevonden... laden dan de accu's ook weer op???
zijn wel super spec voor zn volvo alleen mr shell zal er niet heel gelukkig van worden :?
Ja, de accu kan weer bijgeladen worden door de diesel motor maar niet helemaal vol.
Dit omdat via diesel laden duurder is dan via een stekker.
Je moet hiervoor ook een knopje indrukken als je dit wilt.
Ja dat is toch echt wel veel vermogen en een beste sprint voor z'n zuinig model! Je zou in theorie een Megane RS eruit rijden met je Volvo? Ik ben benieuwd, wat zou het verbruik doen als je alle paarden gebruikt? En wat als de accu leeg is dan red je z'n sprintje ook niet?
Als je het volledige vermogen gebruikt, haal je natuurlijk niet zo'n zuinig verbruik lijkt me :neen:
Dat stijgt dan met grote stappen denk ik.
Maar door de hulp van de electromotor, razendsnel in de sprint.
Electromotor drijft de achterwielen aan en de dieselmotor drijft de voorwielen aan. :)
Je hebt goed opgelet Stefan !-!
;)
Citaat van: BadEend op 11 april 2013, 03:01:06
De TCE van Renault en TSI en TFSI motoren van VAG kunnen wel degelijk goed tegen LPG.
Daar denkt Renault zelf toch anders over.
Voor de meg3 vinden ze het alleen goed op de 1.6 16v motor.