ik heb een megane 1.5 dci met 76kw.
zijn er buiten chippen nog meer dingen die aanzienlijke vermogenswinst geven?
bij volkswagen kun je bv de verstuivers vervangen voor andere, in combinatie met chippen levert dat een aardige winst op!
is er zoiets ook voor de megane 2?
met een diesel zou ik het ff niet weten,wellicht andere
IC en turbo.
Bij de Impreza (al is dat een benzine) hebben wij een FMIC, wat ook aardig wat vermogenwinst geeft. :)
Al is het bij ons wel icm EMS chip en open mid- en downpipe, dus wat het bij ons precies aan extra vermogen geeft weet ik niet. :)
uit en inlaat vervangen.
uitlaat zonder weerstand (kat / dempers) en een sport demper.
(down pijp zoals nicole zegt (bij subaru), een rechte pijp vanuit de turbo rechtstreeks naar de einddemper)
luchtfilter vervangen in een openlucht filker of een k&n filter erin leggen (of iets die koers)
verder lopen de meeste upgrades erg hoog in de kosten (zoals turbo reken je al snel 1000 euro)
Een eventuele FMIC zou ook niet goedkoop zijn, turbo's zijn ook prijzig idd.
Ik weet niet hoeveel vermogenwinst je wil?
Uhm als het kan je egr afdoppen, dat scheelt ook heel wat. Maar met een diesel zou ik juist gaan chippen, de goedkoopste en snelst manier om rapper te gaan (en vaak ook zuiniger)
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 14 september 2012, 11:18:31
uit en inlaat vervangen.
uitlaat zonder weerstand (kat / dempers) en een sport demper.
(down pijp zoals nicole zegt (bij subaru), een rechte pijp vanuit de turbo rechtstreeks naar de einddemper)
luchtfilter vervangen in een openlucht filker of een k&n filter erin leggen (of iets die koers)
verder lopen de meeste upgrades erg hoog in de kosten (zoals turbo reken je al snel 1000 euro)
tis een diesel, spruitstukken vervangen ???
Bij een diesel wordt via chiptuning de inspuiting dusdanig verhoogd dat hij meer vermogen gaat leveren. Dit gaat goed zolang je niet in overdruk gaat. Bij de meeste diesels, common rail e.a is de maximale druk 1600 bar. Een grotere ic en turbo gaat je gegarandeerd problemen opleveren. De K9K staat bekend om zijn zwakke drijfstangen en drijfstanglagers, alsook de koppeling zit heel dicht tegen de limiet aan. Welk type K9K heb je ? 703 of 704 ?
hey bedankt allemaal..
was eigenlijk op zoek naar een simpele upgrade, net als bij vw verstuivers en chippen al een goede 50pk kunnen opleveren :)
bij een van mijn vorige auto's ben ik al met serieus vermogen bezig geweest..
dat loopt inderdaad aardig in de papieren 8)7
maar de egr scheelt dat in vermogen of toch vooral in roeten?
een fmic zit er standaard op, dat is wel prima zo ;)
ik weet inderdaad dat ik een k9k heb, waar kan ik zien welke het is?
zit de koppeling al aardig op het randje ja?
het moet wel verantwoord blijven, ben wel van plan om er flink wat km's mee te maken..
misschien het toch gewoon bij chippen houden dan?