Zo, alweer een tijdje geleden dat ik hier was.
Maar ja, ik zit met een probleem.
Sinds kort brandt het lampje van de accu (lees: knippert onregelmatig).
Ook ligt mijn stuurbekrachtiging (soms) eruit (heel gevaarlijk).
Nu heb ik hier wat zitten lezen en nu denk ik dat mijn v-snaar te slap staat.
Is dit een logische beredenering?
Zo ja, kan ik dit zelf oplossen (ben vrij handig).
De auto is een Megane Coupe PH1 1996 2.0 16V
Update:
Ik heb iets gevonden wat niet klopt.
Een gebroken stuk schroefdraad!!! >:(
Hier de foto's, misschien kunnen jullie me uitleggen wat dat ding doet...
Positie van het ding
(http://www.vgz-cartuning.nl/rmcforumfoto/groot.jpg)
Bovenaanzicht (hij zit er nu dus los in)
(http://www.vgz-cartuning.nl/rmcforumfoto/detail.jpg)
Positie van het ding (hier zie je dat hij nergens meer aan vast zit)
(http://www.vgz-cartuning.nl/rmcforumfoto/zijkant.jpg)
Kan dit ermee te maken hebben dat de V-snaar wat slapper zit, of is het iets heel anders?
dit is de bout waarmee je de spanning van de multiriem afsteld.
Kan dat ook de reden zijn van het dynamo en stuurbekrachtiging probleem?
Jazeker kan dit, als je de andere 2 bouten iets los maakt(sleutel 13 en 16), en je dynamo zo strak mogelijk omhoog trekt, en dan weer vastzet zal het probleen wel over zijn :D
Alleen dan nog wel effe een nieuw boutje halen.
De andere helft zit nog in de onderkant, kan ik dat stukje er ook uit halen zodat ik er een nieuwe in kan draaien?
Volgens mij niet. Is een compleet blokje met de bevestiging van de dynamo (M 8 Bout)
Ik heb het blokje er al uit...
Maar ik zie meerdere bouten die los kunnen....
ZIjn het die 2 die ik heb gespecificeerd op het plaatje???
(die met die pijl valt buiten de foto)...
(http://www.vgzcartuning.nl/rmcforumfoto/duidelijk.jpg)
jep :D
OK, gedaan.
Alleen nu piept hij als een gek, als ik al maar een klein beetje gas geef is het al raak.
Trouwens, hoe krijg ik dat blokkie eruit waar die stelschroef op zat?
Moet ik hiervoor heel de dynamo eraf halen?
Zo ja, is dit een beetje te doen?
Dan ligt je riem nog steeds te los.
Om dat blokje los te halen hoeft alleen maar die m8 bout eruit.
Hoe precies kan ik je niet vertellen, bij mij zit het met een automatische spanner omdat er airco op zit.
Anders had ik wel effe gekeken voor je.
Als ik die bout eruit haal blijft dat blokje in een gleuf liggen.
De doorgang aan de bovenkant is net te klein voor het blokje om hem eruit te halen.
Dus vandaar dat ik voreg of de dynamo er (makkelijk) af kan.
De draden heb ik nog niet echt naar gekeken.
Die zitten rechts toch?
Is dat een beetje goed te doen?
en kan ik hem dan gewoon eraf schuiven als die grote bout los zit en de draden eraf zijn?
OK, ik vraag dit allemaal omdat de auto duur zat was en ik hem zeker niet ff wil vern***en.
Maar als jullie zeggen dat het goed te doen is ga ik daarvan uit
Citaat van: sjender op 27 april 2005, 22:54:53
OK, ik vraag dit allemaal omdat de auto duur zat was en ik hem zeker niet ff wil vern***en.
Maar als jullie zeggen dat het goed te doen is ga ik daarvan uit
Hey sjender, lang nie gesproken
wel baluh van je riem, gelukkig is t waarscheinlijk heel goedkoop op te lossen... Je dynamo demonteren moet geen probleem zijn denk ik, mocht je toch nog ergens tegen aanlopen dan moet je me maar ff een mail sturen, dan kan ik "de dynamo demonteren" uit m'n RMC vraagbaak ff voor je inscannen.
Gefeliciteerd trouwens met 't 1 jarig bestaan van TBS-Tuning... alhoewel... bestaan?? Volgens mij is het al een half jaar dood...
heb toevallig net zelf de stuurbekrachtigingspomp gedemonteerd en weer gemonteerd ivm met een motorsteun en die heeft zo n zelfde spanner erop zitten..of iig had er op moeten zitten. de ring om de bout zat er nog wel, stuk draadend was weg. ff een nieuw stuk draad erop lassen en weer terug zetten, dan kan je weer lekker je riem spannen. een nieuw stelboutje was volgens de garage alleen leverbaar met een complete nieuwe stuurbekrachtigingspomp..wat zijn ze toch praktisch he......
Citaat van: Meganez op 28 april 2005, 00:31:17
Hey sjender, lang nie gesproken
wel baluh van je riem, gelukkig is t waarscheinlijk heel goedkoop op te lossen... Je dynamo demonteren moet geen probleem zijn denk ik, mocht je toch nog ergens tegen aanlopen dan moet je me maar ff een mail sturen, dan kan ik "de dynamo demonteren" uit m'n RMC vraagbaak ff voor je inscannen.
Gefeliciteerd trouwens met 't 1 jarig bestaan van TBS-Tuning... alhoewel... bestaan?? Volgens mij is het al een half jaar dood...
Hey, jij ook hier???
Nog steeds op de HRO?
Ik ga vandaag aan de slag met me dynamo.
Mocht het niet lukken zijn jullie de eersten die het horen...
Nog steeds op de HRO jah... nog voor even... want ga het niet halen dit jaar. Ik ga alleen mn P nog halen en dan ga ik gewoon weer wat anders doen? :-\
Ondertussen nog wat veranderd aan je bak? Ik alleen nog maar audio (zie hier) (http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=1054.0)
en heb ook een evo spoiler liggen. Moet alleen nog gemonteerd worden...
Het is wel gelukt, alleen ik moet er een heel nieuw dingetje in zetten.
Hij zou toch woensdag naar de garage gaan voor een paar kleine dingetjes en een APK, dan laat ik het gelijk door hun goed afstellen.
In de tussentijd ga ik mijn ICE eruit halen en plaats maken voor een nieuwe set.
Iemand interesse in de oude spullen?
alles wat je in dit topic tegen komt gaat weg...
http://www.tbs-tuning.nl/large/message.php?topic=64&limit=0,10
Ik heb wel interesse in je condensator
Dat gebeurt vaak bij een foutieve vervanging van de distributie/accesoiresriem. :o
Als je de inbus niet losdraait voordat je de de afstelbout losmaakt (niet goed gekeken he?).
Renault waarschuwd hiervoor in de service bulletin. ;D
Helaas pindakaas kost je dat een nieuwe stelset en als het tegen zit ook een nieuwe pomp (daar heeft de dealer dus helemaal gelijk in) :D
Je kunt natuurlijk het een en ander aan elkaar frobelen, wat niet garant staat voor een goede werking/ afstelling. 8) 8)
Beginnersfout zullen we maar denken. :)
ik heb er zelf nog niets aan gedaan, alleen geconstateert dat hij afgebroken is :D
Paul, je hebt een PM