Even een vraag voor de techneuten.
Is het echt nodig om de krukas poelie ook te vervangen als je de D-riem, waterpomp met looprollen en spanner en multi v-riem met spanner vervangt?Ik heb hier nog niets over gelezen op het forum.
niet dat ik het niet wil maar als het niet nodig is dan doe ik het niet natuurlijk.
Groetsels,
Ben
licht eraan welk motor type,en welke poelie je hebt
Het is een 2.0 16V F4r motorblok
f4r is nog al wat verschil in kun je mij de drie cijfers geven die erna komen
is namelijk een algemene mededeling van waar voor de specifieke motornummers staat of deze vervangen moet worden
ik heb vorige week nog mijn d-riem ect. vervangen. Hierbij heb ik niet de poelie vervangen, want ik zou niet weten waarom dat zou moeten? Heb er ook nog nooit van gehoord namelijk.
Bij mij gaat het om een 1.6 16klepper. de K4M-motor
Ik weet de laatste nummers achter F4r niet.De poelie schijnt voorzien te zijn van een demper(rubber) wat nog weleens kapot wil gaan, vandaar.
moet eigenlijk wel die nummers hebben of een foto
Officieel zou het wel van Renault moeten bij de 2.0 motoren (dus niet de 1.6 motoren).
Het kost een hoop geld,en je kunt het wel laten zitten,want als de krukas poelie kapot gaat maakt die een hoop lawaai,gewoon stoppen dan en niet maar laten draaien.
Is naderhand ook nog goed te vervangen,alleen kost het wel dan weer tijd om motor op tijd te zetten en 2 nokkenas dopjes.
En zo vaak gaan ze niet kapot.
is toch een grote serie geweest die wel kapot liep en niet iedere f4r valt in de vervangingsmededeling
ligt aan het nummer,en wij hebben er al wel gehad die kapot gelopen zijn door een kapotte poelie,rubber gesmolten
tussen de distibutie geslingerd, kop kapot
mededeling geld voor de g9u,g9t,f4r en f9q maar ook weer niet ieder motor nummer,even naar de dealer
bellen die kan precies inzien of die sm van toepassing is
Hoeveel moet zo'n ding ongeveer kosten?
Ben
F4r z7
F4r 770 / F4r 771
beddoel je dit Michael360?
groetsels,
Ben
ja dat bedoel ik ,ik ben morgen op de zaak en zal even voor je kijken,tevens voor wat hij kost mocht het nodig zijn
Zou je even kunnen kijken of dit ook voor de F4R 746 geldt? (als je toch bezig bent :) )
zal er morgen even aan denken
Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van de blokkeerpen voor de krukas en wat voor schroefdraad erop zit?
Groetsels,
Ben
770-771 moet de poelie vervangen worden
746 niet
wat de poelie kost kan ik even niet zeggen dialogys ligt eruit
krukas F motor is blokkerpen zonder schroefdraad.zorg voor goed speciaal gereedschap,
krukas vast zetten komt nogal nauw,zijn 2 gaten naast elkaar pen moet helemaal aanliggen
als je je nagel er nog tussen krijgt zit je waarschijnlijk ik het verkeerde gat
thanks
Oke, duidelijk maar hoe dik is deze pen / as voor het blokeren van de krukas?
groetsels,
Ben
8 mm maar de afstand van de pen tot de verdikking weet ik zo niet
Oke, bedankt daar kom ik wel uit.
Nog 1 vraag: de eerste cilinder is de distributie kant toch?
Groetsels,
Ben
bakzijde is cilinder 1
owww, oke bedankt.
Ben
Hoe dik is het dikke deel van de blokkeerpen voor het blokkeren van de krukas van een F4r motor?
Groetsels,
Ben
Weet je al wat die poelie moet kosten Michael360?
Ben
sorry helaas niet had vandaag vrij ivm zaterdag gewerkt,ga het morgen voor je uitzoeken
Ik weet niet welke uitvoering auto dat je hebt maar een krukaspoelie kun je gewoon online kopen.
Je hoeft het kenteken maar in te voeren
Zie hier de 1 van de zovele site's
Dit is bijvoorbeeld voor de mijne.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/zoeken-op-kenteken/?pid=5&menucode=11&partcode=1478
Da's mooi Drekepeteke, maar ik kan daar die poelie niet terug vinden.Het gaat mij om de poelie voor de multi v-riem.Bovendien vind ik die site van jou wat aan de dure kant.Ik heb een komplete distributie set inclusief waterpomp (contitech) en een v-riem set inclusief spanner (skf) voor 220 euro.
groetsels,
Ben
Http://www.mister-auto.nl
Groetsels,
Ben
poelie kost origineel renault 165 euro bruto ex
Poehhhh, da's een heleboel geld Michael360 en ja ik weet dat het nog meer kan kosten als ie wel kapot loopt.Ik zal het wel eens bekijken als ik hem eraf heb.
bedankt voor de moeite en oh ja,als je de diameter van de verdikking van de blokkeerpen voor de krukas nog kunt achterhalen graag.
Groetsels,
Ben
Niemand?
kan niemand mij vertellen hoe dik het dikke deel van de blokkeerpen voor de krukas van een F4R motor is?
groetsels,
Ben
Stefan, weet jij toevallig hoe dik het dikke deel van de krukas blokkeerpen voor een F4R motor is?
(2.0 16v)
Ben
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum.
Ik heb hier en daar een reactie op gegeven aangezien ik sinds een week een Megane II Priv. Luxe heb met een 2.0 16V motor.
Volgens verschillende onderdelen website zou ik een motortype (KM0/1_) moeten hebben.
Is het bij deze type motor ook nodig om de krukas polie te vervangen?
Volgens de autopapieren (pas) geeft het volledige nummer KM0U06 aan.
mocht er meer info nodig zijn kan ik dat doorgeven
bvd
Als je auto een nieuwe d-riem nodig heeft en de poelie is nog nooit vervangen dan zou ik je aanraden het tegelijkertijd te (laten) doen. Heb ik destijds ook gedaan bij mijn 2.0 16V na vervelende ervaringen ermee bij mijn 1.6 16V. Maar echt noodzaak is het niet.