Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Overig => Topic gestart door: jirure1984 op 23 november 2011, 18:50:38

Titel: toekomstige megane bezitter?
Bericht door: jirure1984 op 23 november 2011, 18:50:38
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en graag vraag ik uw mening.

In de nabije toekomst zal ik meer kilometers maken ivm werk. Daarom ben ik van plan om mijn huidige auto (benzine) weg te doen en daarvoor in de plaats lpg te gaan rijden.

Nu is mijn oog gevallen op de volgende auto. Omdat ik niet in de omgeving woon wil ik goed voorgelicht zijn voordat ik die kant op ga.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/8401795 (http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/8401795)

Als ik het goed heb gaat het om een fase 2 Megane. Nu lees ik veel over koprevisie bij 200K km (lpg). Afstellen van de kleppen elke 10/15k km. Elektrische gedeelte van megane (bobines) wat minder is. Schokbrekers achter???

Alles wat ik lees is zo nu en dan behoorlijk onsamenhangend.
Waar moet ik precies opletten bij eventuele interesse in de auto (zie link).
Wat geeft nu zo'n onderhoudsboekje precies aan? Alleen Km stand, datum en de beurt of ook wat er vervangen is etc?



Titel: Re: toekomstige megane bezitter?
Bericht door: Tedo op 23 november 2011, 19:13:41
Dit is sowieso een Megane I (geen II), maar wel een phase 2.
Aankooptips staan vermeld op dit forum. Y
Titel: Re: toekomstige megane bezitter?
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 23 november 2011, 20:08:18
prijzig.
Titel: Re: toekomstige megane bezitter?
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 23 november 2011, 21:02:50
Verkeerde rubriek wat Tedo al zei,maar goed ik heb dus wel een Meg2 met de zelfde motor op LPG. Als je een echt vlotte auto wilt kan je beter voor een 1.6 of een 2.0 gaan.in mijn (waarschijnlijk stukkie zwaardere Grand tour is het net genoeg) De schokkers zullen eerder versleten zijn dan bij een diesel of benzine,is niet anders komt door het gewicht van de installatie,en je haalt het er dik uit met besparing op de brandstofkosten. En let er op dat de auto goed stationair loopt,de 1,4 heeft als enige het kwaaltje dat de dynamo je motormanagment in de war kan schoppen,nieuwe dynamo verhelpt dat,maar die zijn niet echt goedkoop. Verder ben ik erg tevreden over mijn 1,4 maar de volgende word een sterkere ivm vouwwagen/caravan
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev