Sinds een paar weken hoor ik bij mijn grand tour uit 2004 wat lichte bijgeluiden (kloink) tijdens het sturen bij lage snelheid, die de sedan niet heeft. Als ik de aankooptips hier lees, zouden het de toplagers (veerpootlagers) kunnen zijn, al zou dat een schrapend/schurend geluid zijn, en dat is het bij mij (nog) niet?
Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn als ik deze laat vervangen? En hoe noodzakelijk is deze reparatie? Ik wil namelijk volgende maand een lange reis (+ 1000 km heen en terug) gaan maken.
Je zou de wagen op kunnen krikken, en met een spuitbus WD40 is even goed in boven in de veerpoot kunnen spuite. 9 op 10 dat de kraak weg is.
Noodzakelijk niet dringend,irritant zeker.
De veerpoot lagers zelf kosten om de nabij 40 euro per kant en dan nog montage.
Heren, mijn dank is groot! Ik ga eerst eens proberen te smeren. Omdat het geluid nog niet onheilspellend klinkt, denk ik dat ik er vroeg bij ben. Irritant is het eigenlijk alleen met inparkeren. Na de reis maar eens kijken of we de lagers (inderdaad moeten) laten vervangen.
ik heb 26 euro per veerpootlager betaald bij de dealer in Emmen... zelf gemonteerd..
Zijn dat originele lagers? En is de montage (als niet-monteur) goed zelf te doen, of springen de veren je bij wijze van spreken om de oren?
ik heb sinds het weekend dat ik ook een tok/boink hoor, alleen ik heb een meg 1 ph1 kan het bijmij hetzelfde iets zijn of moet ik dat
dantoch ergens anders zoeken?
bij mijn gebakje was het ook een keer een aandrijf hoes,als je te ver door rijdt,loopt de koppeling in de hoes droog,en gaat dat bonken
rij je dan nog door,bey bey aandrijfas
Je hebt wel een veren klem nodig anders vliegt de veer je wel om de oren.
heb iemand dit wel eens zien doen met een spanband,om de veer doen,en met stok draaien tot de veer samen wordt getrokken
zij het wel met een stuk rubber tussen de band en veer,zodat die niet weg kon schieten.
maar met een klem is het veiliger,vraag me af hoe duur die dingen zijn.
Laat dan maar: ik kan/durf best wel zelf wat te fixen aan mijn auto's, maar soms moet je gewoon je meerdere erkennen in een specialist. Ik ga er wel mee naar de garage als smeren niets uithaalt.
Ik heb WD40 geprobeerd, maar helaas niet de oplossing. Volgende week gaat 'ie naar de Renault garage om beide toplagers te laten vervangen à € 190,- all-in.