Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: peyden op 29 maart 2005, 16:46:55

Titel: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: peyden op 29 maart 2005, 16:46:55
Beste mensen,

Sinds een jaar heb ik een 1.6e Cabrio uit 1998, hiervoor heb ik drie jaar een coupe 2.0e uit 1996 gehad.
De cabrio gaat de deur uit, en wil voor 99,9% weer een coupe halen, een phase 2 dan wel.

1. Wat zijn nou de verschillen in uitvoering en dan bedoel ik de privilege,dynamique,sxpression enz.......
2. De 1.6e wat ik nu heb vind ik persoonlijk aan de trage kant, aangezien de nw motor 15 pk meer heeft kan ik hier wel mee leven, maar een 2.0 16v zis ook nog niet uitgesloten, wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de betrouwbaarheid van deze types. Ik had namelijk een aantal slechte recensies gelezen (hier op het forum en in div. tests) maar meestal worden alleen de slechte dingen verteld de goede dingen worden als vanzelf sprekend gezien.
De 2.0ide zou bv niet mooir rond lopen, en erg trillen, hier heb ik een hekel aan................. een motor moet namelijk mooi rond lopen, heb zelfs er aangedacht om oordopjes te kopen voor de 1.6e wat ik nu heb  :P



Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: peyden op 30 maart 2005, 10:20:45
Citaat van: Remko de W. op 29 maart 2005, 19:09:22
de verschillen van privilege, dynamique, expression enz.......

kun je opzoeken op de autoweeksite,
anders heb ik hier nog wel ergens de originele folder liggen...

Had uiteraard al op de autoweek site gekeken, maar hier wordt alleen onderscheid gemaakt tussen automaat en handgeschakeld en dan de 1.4 -1.6 -2.0, dus niet in uitvoeringen.

Niemand die het zo weet ??
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Roel uit Belgi op 30 maart 2005, 10:38:31
Waarom wil je veranderen van cabrio naar coupe???
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: peyden op 30 maart 2005, 10:50:49
Citaat van: Roel uit Belgi? op 30 maart 2005, 10:38:31
Waarom wil je veranderen van cabrio naar coupe???

Heb een cabrio nooit echt mooi gevonden, ik hou meer van ronde gestroomlijnde vormen........(wie niet he) Maar om toch iets van de zomer te doen te hebben heb ik na aandringen van mijn ex (haha) een cabrio gekocht.
Mijn nieuwe vriendin heeft ook een cabrio, dus .................... Het is uiteraard geen straf om in een cabrio te rijden, maar vind een coupe veel mooier.
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Tony op 31 maart 2005, 03:14:40
Ik zou ook voor de coupe gaan, zo'n rijdende tent vind ik niks in dit klimaat.

En of zo'n IDE motor nou zo geweldig is... ???
Renault heeft niet voor niets besloten om er maar Nissan motoren in te knikkeren. :) :)
Wat dat aangaat is de IDE een miskleun (ze worden dan ook niet meer gemaakt)
Ikzelf zou er nooit een willen hebben.

Als je al gaat voor mooie rondlopende motoren dan moet je die niet zoeken in opgepepte 1.4 motoren (1.6)
De 2 liter is dan toch de beste keuze, die zijn toch wat solider. En van de 2 liters vindt ik persoonlijk het oude vertrouwde ontwerp van de 8-kleppers nog het meest geslaagd. Die lopen vaak ook het mooist en kunnen tegen een stootje.

Het nadeel is weer dat je flink moet doortrekken voordat ie door heeft dat je vooruit wilt. :)
Hoe sterker hoe trager het begrip moet je maar denken. ;D





Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Michel Cijs op 31 maart 2005, 13:10:48
in de ph2 zijn de 1.6 16v toch ook zeer nette motoren, vrij probleemloos en redelijk vlot
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Stefan op 31 maart 2005, 16:45:49
Persoonlijk vindt ik voor de Fase II de 1,6-16v gewoon de beste middenweg mbt prestaties en betrouwbaarheid etc.
En dat zeg ik echt niet alleen omdat ik er zelf 1 heb.... :P
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Tony op 1 april 2005, 02:38:47
Kan best zijn.. maar de 8v 2L vindt ik technisch gezien nog steeds de beste in z'n klasse.
Het is een duurzaam beestje die al lang mee gaat.
Ik weet niet welke versie van de coupe/tent het meest verkocht is,anders kunnen we alleen op deze site al een statistiek maken welke motor de meeste problemen geeft.
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Stefan op 1 april 2005, 08:22:39
Citaat van: Remko de W. op 31 maart 2005, 18:21:59
Citaat van: Michel Cijs op 31 maart 2005, 13:10:48
in de ph2 zijn de 1.6 16v toch ook zeer nette motoren, vrij probleemloos en redelijk vlot

idd, alleen te weinig koppel onderin, voor de rest fijne motor,
met net zoveel pk's als de ouwe 2l 8V

Klopt Remko
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: peyden op 1 april 2005, 10:31:07
Dat van de IDE motoren, heb ik dus ook gelezen.
heb zelf 3 jaar een 2.0-8v motor gehad en kan je mening helemaal delen, zijn mooie perfecte motoren maar ze blijven toch enigsinds ouderwets, en daarbij niet geleverd in de phase 2. Dus die 2.0-8v valt af aangezien ik alleen maar een phase 2 wil.

Maar in de phase 2 zijn meen ik alleen maar IDE motoren geleverd, dus dan zal het toch een 1.6-16V worden.

In elk geval bedankt voor jullie reacties.

Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Stefan op 1 april 2005, 12:02:54
In de fase II zijn niet alleen maar IDE motoren geleverd!
Er is 1 IDE motor geleverd, de 2 Liter IDE (met directe inspuiting dus)
DE 1,4-16v en 1,6-16v zijn GEEN IDE motoren maar gewoon "normale"
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: peyden op 1 april 2005, 15:40:44
Citaat van: Stefan op  1 april 2005, 12:02:54
In de fase II zijn niet alleen maar IDE motoren geleverd!
Er is 1 IDE motor geleverd, de 2 Liter IDE (met directe inspuiting dus)
DE 1,4-16v en 1,6-16v zijn GEEN IDE motoren maar gewoon "normale"


Sorry, is wat onduidelijk van mij, maar dat bedoelde ik ook.
de 2.0-16V is in de phase 2 alleen maar als IDE geleverd.
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Stefan op 1 april 2005, 16:53:25
 :D
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: peyden op 1 april 2005, 17:03:39
lol
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Tony op 1 april 2005, 22:53:29
Ja dat is dan wel weer jammer. :-[
Maar nieuwer wil nu eenmaal niet zeggen; beter.

En cabrio mist nu eenmaal een 'dak' en is vervangen voor iets opvouwbaars (droog opbergen), van doek en kan behoorlijk lekken en tochten..
Dat zijn toch alle eigenschappen die een tent ook heeft?
Trouwens wat is er mis met een tent!?

En wat de 'mobiele tent' aangaat: Een soft-top klink nog belachelijker :)
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: coupe_sport op 4 februari 2009, 17:27:20

Ik rijd al 3 jaar een 1.6 16V phase2 dus, uit '00 en heb nog NOOIT enig probleem gehad terwijl ik nu aan de 215*** zit!. Het enige wat er nu sinds gisteren gebeurde was een tikkend geluid vanuit de motorkap maar ik lees verder op dit forum dat dat niet heel veel ernstigs is.

Succes de rmee
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Stefan op 4 februari 2009, 19:40:19
Er wordt diep in de archiven gespit.. Y Y
Titel: Re: Ervaringen Phase II (technisch)
Bericht door: Stefan op 5 februari 2009, 00:20:17
 Y Y
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev