Ik wil komende zomer een dubbele uitlaat onder mijn cabrio zetten. Dit, in combinatie met een nieuwe achterbumper, sideskirts en een voor-onderlip.
De achterbumper die het zal gaan worden is de volgende:
http://www.madmotors.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/t/mtkrenmeganecoupef1rb.jpg
Nou komt mijn vraag waar ik over zit te twijfelen:
Zal ik een volledig dubbele uitlaat systeem op maat gemaakt eronder zetten? Of zal ik slechts de enkele pijp die er nu zit combineren met een uitlaatsierstuk en aan de andere zijde enkel datzelfde sierstuk los eronder hangen? Aan die andere zijde zit het sierstuk slechts voor de estetica en heeft geen enkele functie.
Sommige mensen vinden dit nepperij, maar in het geval van deze bumper zal je dit nooit zien, tenzij je onder de auto liggen, maar aangezien niemand dit doet...
Het enige waar je het aan zal merken is dat je slechts uit 1 uitlaat rook zal zien komen en de andere niet en bovendien zal de 'nep-uitaat' minder snel vuil worden. Het scheelt uiteraard best veel geld en je zal het verschil toch niet zien, alleen de monteur als hij de auto op de brug heeft staan...
Dus wat zeggen jullie: als je het doet, doe het dan goed.....of....gezien deze bumper kan je dit trucje best toepassen en spaar je je geld uit.
Ben benieuwd.
Citaat van: Remy P op 12 januari 2011, 10:41:05
Ik wil komende zomer een dubbele uitlaat onder mijn cabrio zetten. Dit, in combinatie met een nieuwe achterbumper, sideskirts en een voor-onderlip.
De achterbumper die het zal gaan worden is de volgende:
http://www.madmotors.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/t/mtkrenmeganecoupef1rb.jpg
Nou komt mijn vraag waar ik over zit te twijfelen:
Zal ik een volledig dubbele uitlaat systeem op maat gemaakt eronder zetten? Of zal ik slechts de enkele pijp die er nu zit combineren met een uitlaatsierstuk en aan de andere zijde enkel datzelfde sierstuk los eronder hangen? Aan die andere zijde zit het sierstuk slechts voor de estetica en heeft geen enkele functie.
Sommige mensen vinden dit nepperij, maar in het geval van deze bumper zal je dit nooit zien, tenzij je onder de auto gaat liggen, maar aangezien niemand dit doet...
Het enige waar je het aan zal merken is dat je slechts uit 1 uitlaat rook zal zien komen en de andere niet en bovendien zal de 'nep-uitaat' minder snel vuil worden. Het scheelt uiteraard best veel geld en je zal het verschil toch niet zien, alleen de monteur als hij de auto op de brug heeft staan...
Dus wat zeggen jullie: als je het doet, doe het dan goed.....of....gezien deze bumper kan je dit trucje best toepassen en spaar je je geld uit.
Ben benieuwd.
Hallo remy,
Ik kamp ook met het probleem ik wil ook een dubbele uitlaat systeem eronder gooien alleen ik hou niet v an die overdreven bumpers. Ik houd het gewoon standaard denk ik maar in jou geval zou ik het niet doen. Het valt wel op en ik weet niet of het scheelt in geluid?
mvg carlo van oosten
Het geluid geef ik niet zo om. En hoe bedoel je precies dat het wel opvalt? Van buitenaf zal je niet kunnen zien of daar een pijp / aansluiting achter zit ja of nee, dus...
Volgens mij is bovenstaande bumper op een coupé en niet op een cabrio. Is deze bumper ook verkrijgbaar voor de cabrio?
Ik zou sowieso een dubbel uitlaat systeem op maat laten maken. Het is geen gezicht om aan één kant een pijp te hebben waar geen rook uitkomt. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
Citaat van: Wrecked op 12 januari 2011, 11:09:24
Volgens mij is bovenstaande bumper op een coupé en niet op een cabrio. Is deze bumper ook verkrijgbaar voor de cabrio?
Is het niet zo dat bumpers van de coupé niet ook op de cabrio passen??
Maar nu je het zegt, zal ik het ff checken
edit: op de site staat enkel bumper voor de coupe phase 1 + 2 (maar ik dacht dat het ook op de cabrio zou moeten passen, karroserie-maten zijn toch identiek?)
De achterbumper van een coupé past niet op een cabrio. Alle overige bumpers zijn wel hetzelfde, maar de kont van een cabrio is langer.
Wat zou er dan aangepast moeten worden aan deze bumper? En is dat veel werk / veel extra geld?
Deze bumper ben ik namelijk echt helemaal weg van...andere bumpers vind ik allemaal niet mooi genoeg (no offense tegen degene met andere bumpers)
De bumper zou aan beide kanten verlengd moeten worden. Ik heb nog nooit iemand op dit fotum gezien die dat gedaan heeft. Maar het lijkt mij een dure oplossing.
Ik heb twee dempers. Maar dat past beter bij de bumper die ik heb. In jou geval zou ik vor het sierstuk gaan.
je kan ook overduidelijk zie dan 1 pijpje niet werk, de linker sierstuk zal zwart worden van de roet ;), laatst zag ik wel een keer een foto voorbij komen van iemand die de achterbumper heeft verlengd bij hem zag het er totaal niet uit.
zelf had ik 2 einddempers, nu heb ik 1 eindemper met 2 sierstukken erop, is niet overdreven en ziet er toch netjes uit.
Mijn idee is ook om 1 einddemper te gebruiken met 2 sierstukken, maar nu ik er achter ben dat deze bumper niet gaat passen (tenzij hij aangepast moet worden) ga ik toch twijfelen wat ik ga doen. Ik heb namelijk geen enkele achterbumper gezien die ik mooi vind behalve deze. Wellicht laat ik het bumper-sideskirt-voorlip-verhaal achterwege en ik laat ik eventueel 2 gaten uitzagen in de huidige bumper.
Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 12:20:08
laatst zag ik wel een keer een foto voorbij komen van iemand die de achterbumper heeft verlengd bij hem zag het er totaal niet uit.
waar staat dat plaatje? weet je nog waar je die hebt gezien? ben wel benieuwd hoe dat uitziet dan.
Je zou het evt zoals Wrecked gedaan heeft kunnen doen. (zie project pagina) En als je iemand kent die goed is met polyester dan kun je de bumper evt zelf verlengen. Je zou ook kunnen informeren wat de spuiter vraagt.
(http://img138.imageshack.us/img138/9153/dsc00561n.jpg) dit is de foto
zoals je kan zien is het bruine stuk de verlengde stuk ;)
Eeh dat is een foto die ik gemaakt heb, alweer vergeten :P
ik zou lekker de orginele erop laten zitten.
je kan natuurlijk ook een cupra lip van de sloop halen en die aanpassen.(moet je dacht ik de uiteinde stukje afzaen) ;)
is ook stuk goedkoper als die hele bumper kopen en aan passen o-)
voorbeeld:
(http://members.chello.nl/~p.nederlof/Verkoop5.jpg)
Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 14:33:24
(http://img138.imageshack.us/img138/9153/dsc00561n.jpg) dit is de foto
zoals je kan zien is het bruine stuk de verlengde stuk ;)
dat ziet er inderdaad niet uit, heb je gelijk in ;) maar is het sowiezo niet slimmer om een perfect symetrische bumper in het midden door te zagen en dat te verlengen? dan kan je de zijkanten en rondingen (die het moeilijkst zijn) behouden ;)
Citaat van: edje op 12 januari 2011, 14:41:26
ik zou lekker de orginele erop laten zitten.
je kan natuurlijk ook een cupra lip van de sloop halen en die aanpassen.(moet je dacht ik de uiteinde stukje afzaen) ;)
is ook stuk goedkoper als die hele bumper kopen en aan passen o-)
persoonlijk heb ik het niet zo op onderlippen voor de achterbumper. Aan de voorkant vind ik het nog wel fraai uitzien, maar de achterkant....ieder zo zijn smaak natuurlijk ;) Maar nu je het toch noemt....zijn er onderlippen waar dubbele uitlaat-gaten zitten en dan niet in het midden zoals in het voorbeeld?
nee die bestaan niet, de onderlippen zijn normaal alleen voor de voorbumper, sommige mensen passen deze aan.
De bumper is aan de zijkanten langer. Als je hem daar ergens doorzaagt en er een stukje (bijvoorbeeld donor bumper) tussen doet krijg je met veel geduld wel een mooi resultaat. Plus je hebt iets unieks!
met heel veel geduld wil dit wel :P en een donor bumper moet dan wel de zelfde rondingen hebben van de nieuwe bumper ;)
Oow zo...ik heb het verkeerd begrepen, ik dacht dat ie in een andere richting langer was, maar ik snap hem nu haha.
Tja, daar moet ik 's even goed over denken en ook met een lokale spuiter over hebben wat dit in de prijs doet. Wellicht is het het extra geld waard. Als ik dit doe, laat ik het door een expert doen, want ik heb hier zelf 0,0 ervaring mee en ik wil hier liever niet mijn eigen handen aan branden, want daar is me de auto veel te veel voor waard ;)
Maar stel dat ik het allemaal simpel houd en de originele bumper laat zitten en net zoals Wrecked twee sparingen eruit laat zagen...volgens mij is iedereen van mening dat ik beter een volledig systeem dubbele uitlaat kan laten maken ipv. een sierstuk voor de nepperij eronder te hangen, toch?
-
klopt, en zorg er dan wel voor dat uit beide eindstukken even veel rook uitstoot ;)
niet dat links zwarter is dan rechts :P
Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 15:51:29
klopt, en zorg er dan wel voor dat uit beide eindstukken even veel rook uitstoot ;)
niet dat links zwarter is dan rechts :P
waar moet ik dan op letten om dat zo te krijgen? als ik vanuit de einddemper een splitsing heb naar 2 uitlaten, komt er toch uit beide evenveel rook? dat bedoel je toch he?
Dan komt er alsnog meer rook uit de andere. Het is wel gelijkmatiger met dan met enkel een sierstuk.
ik weet niet precies hoe ze dat doen, ik heb begrepen met een tussenschotje
Is het ook mogelijk om vanaf de middendemper al een twee-splitsing te maken ipv. bij de einddemper?
Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 15:51:29
klopt, en zorg er dan wel voor dat uit beide eindstukken even veel rook uitstoot ;)
niet dat links zwarter is dan rechts :P
Citaat van: Remy P op 12 januari 2011, 16:21:34
waar moet ik dan op letten om dat zo te krijgen? als ik vanuit de einddemper een splitsing heb naar 2 uitlaten, komt er toch uit beide evenveel rook? dat bedoel je toch he?
In mijn geval komen uit beide eindstukken evenveel rook. Dus het is wel degelijk mogelijk, in principe heb ik maar 1 einddemper, vanuit deze einddemper lopen 2 buizen naar de sierstukken onder mijn bumper. Volgens mij heeft dit te maken met het soort einddemper.
Citaat van: Remy P op 14 januari 2011, 09:54:21
Is het ook mogelijk om vanaf de middendemper al een twee-splitsing te maken ipv. bij de einddemper?
Als je geen andere achterbumper plaats, is dit vrijwel onmogelijk. Er is namelijk aan de rechterkant niet genoeg plaats voor een einddemper in dat geval. Er is alleen plaats voor een sierstuk, en de pot moet ergens anders hangen.
In principe wil ik dus een andere achterbumper (die wat ik eerder onder de aandacht bracht), maar daar moet ik nog 's naar kijken hoe ik dat ga oplossen.
Citaat van: Wrecked op 14 januari 2011, 10:01:25
In mijn geval komen uit beide eindstukken evenveel rook. Dus het is wel degelijk mogelijk, in principe heb ik maar 1 einddemper, vanuit deze einddemper lopen 2 buizen naar de sierstukken onder mijn bumper. Volgens mij heeft dit te maken met het soort einddemper.
Welke einddemper is hier dan het meest gesschikt voor?
Volgens mij zijn de meeste einddempers die gemaakt zijn voor dubbele uitlaten, zo gemaakt dat uit beide pijpen evenveel rook komt.
Ben zojuist naar een lokaal schadeherstel / spuiter / (deels)tuning bedrijf geweest en heb gevraagd over over de prijs etc..
Die man meende dat de achterbumper van de coupe wél op de cabrio zou moeten passen. Het lengteverschil tussen deze twee uitvoeringen zou volgens hem zitten in een verlenging van de achterkant van het portier tot het achterwiel. Een langer kont van de cabrio zoals eerder in dit topic werd benoemd, was niet het geval volgens hem. Klopt dit??
Over het wegwerken van enkele deukjes en het spuiten van de bumpers vroeg hij een prijs die om-en-nabij de 1000 euro ligt. Is dit een redelijke prijs hiervoor? Monteren van de bumpers zit hier niet bij inbegrepen, omdat ik dat wellicht zelf kan doen.
Hij meende overigens ook dat ik de deukjes die bij mij bij het rechter-achterwiel zitten niet per se hoefde laten uitdeuken, als hier de sideskirt overheen komt. Is dit een logische gedachte? In een andere topic wat ik hierover heb begonnen, werd mij namelijk verteld dat je dit het beste wel kunt laten uitdeuken (wat ik zelf ook het meest logische vind)
Hoi Remy,
Bovenstaande man weet niet waar hij over praat. De zijkant en voorkant van een coupé en cabrio zijn gelijk, vandaar dat dezelfde sideskirts en voorbumper op een cabrio en coupé passen. Echter de kont (dus onder andere de achterbumper) van een cabrio is langer, zoals ik al eerder vermelde. Ter indicatie daarvan:
De wielbasis van een cabrio volgens autoweek is: 2468 mm
De wielbasis van een coupé volgens autoweek is: 2468 mm
Ik stel voor dat je met bovenstaande gegevens naar het bedrijf terug gaat.
De prijs kan ik moeilijk bepalen, aangezien ik de omvang, ernst en aantal deukjes niet weet.
Ik zou ook nog even langs een andere spuiter gaan. Wellicht dat die het wat goedkoper kan doen en heb jij nog een nieuwe indicatie.
Wat betreft de achterbumper kan ik je met zekerheid vertellen dat de achterbumper langer is dan die bij de coupe. Daarnaast kun je Wrecked geloven op zijn woord aangezien die een coupe gereden heeft en nu een cabrio. !-!
Hierbij een foto waar je het toch duidelijk kan zien welke achterbumper uitsteekt
(http://img18.imageshack.us/img18/9182/fotopqfznlak.jpg)
Zo nu zijn we er uit o-)
lijkt me toch duidelijk zo !-!
Waar ben je geweest Remy? Doe maar even per pm...
1000 euro vind ik veel geld voor 2 bumpers ex montage en paar deukjes.
denk dat bumpers perstuk 150 euro zijn voor spuiten inc verf en montage en deukjes zal rond de 50 euro per paneel zijn.
1000 vind ik veel geld.
is 2203.71 gulden.....
Prijzen die jij noemt PFVFDIESEL vind ik niet marktconform. Dat lijken mij zwarte prijzen of in ieder geval prijzen zonder voorwerk.
Ik was ook 150 kwijt de eerste keer hoor rick. Wel zonder bonnetje en over de kwaliteit was ik ook niet erg te spreken. Bij de tweede keer (250) was de kwaliteit stukken beter.
bumpers zijn meestal 250
Citaat van: colima op 14 januari 2011, 16:39:56
Daarnaast kun je Wrecked geloven op zijn woord aangezien die een coupe gereden heeft en nu een cabrio. !-!
Ik geloof jullie direct hoor, maar aangezien deze man (die een expert zou MOETEN zijn) iets anders zei, begon ik te twijfelen ;)
Maar het is me nu duidelijk, zeker ook door dat plaatje (bedankt Joey)
Tijdje geleden dat dit topic onder de aandacht was.....heb een update:
heb ondertussen geinformeerd naar een passende dubbele uitlaat. Er bestaat een kant-en-klare links-rechts uitlaat systeem voor de megane..echter, in de specificaties staat dat deze geldt voor de meg 1 phase 1 coupe, coach ed. maar niet specifiek voor de cabrio. Ik ga er echter wel van uit dat deze past, alleen zal de pijp verlengd moeten worden aangezien de kont van de cabrio langer is. Op zich is dit geen punt, omdat ik er andere, aparte sierstukken op wil, dus dan kunnen ze meteen een stukje pijp bij-lassen. Zie ik dit goed of gaat dit volgens jullie niet passen?