Beste forum leden,
Ik bezit een Megane 2 uit 2003 2.0 16v met 99000Km op de teller.
Nu heb ik 2 vragen/ problemen.
1 Bij het optrekken voel ik de auto ligt trillen. Ook gaat de pook wat heen en weer. Zouden dit de aandrijfassen kunnen zijn? Auto is niet zolang geleden verlaagd door vorige eigenaar... en ik lees hier en daar dat daardoor de problemen kunnen ontstaan.
2 vooral bij koude motor maar ook bij warme motor voel ik de auto niet helemaal lekker doortrekken. Van 1500 naar 3500rpm houdt de motor beetje in. ligt schokkerig. Zou dit een vervuild gasklephuis kunnen zijn. Zo ja hoe maak je zo'n ding schoon ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
1 Controleer de motor ophanging.
2 BDP sensor kan de oorzaak zijn.
Misschien is de linker aandrijfas los geweest en is er een naaldlager uitgevallen ofzo,zoals in dit verhaal.klik (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=151190)
Ik heb vanavond me motorsteun aan de distributiezijde bekeken en ik zie dat deze wel een beetje ingezakt is... Hoe kan ik me steun controleren Zal morgen proberen foto te plaatsen.
Verder heb ik het gasklephuis iets kunnen schoonmaken en ik merk in ieder geval de de motor rustiger stationair loopt.
Gasklephuis goed schonmaken met remmenreiniger of tinner,en dan opnieuw stationair laten inleren,dit moet je even bij de dealer laten doen.
Voor je andere probleem,je motorsteun d-riem zijde is bekend probleem.Deze zakken dan naar beneden(het uitstekende punt),probleem te verhelpen door vervanging.
Aandrijfassen zou het ook aan kunnen liggen,maar hoe ver is die dan verlaagd want ze kunnen heus wel wat verlaging hebben.
Dank voor julie reactie's
Ik probeer zaterdag het gasklephuis schoon te maken. Zo te zien was deze erg vervuild. Kan het inlezen ook met andere apparatuur bv van Bosch of kan alleen de renault dealer dit ?
Ik heb een aantal foto's gemaakt van de steun...
(http://lh6.ggpht.com/_0o7ilmN17fo/TAYbxQnueyI/AAAAAAAAAUo/FG-Tf0BoK28/s720/01062010051.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_0o7ilmN17fo/TAYbxkNIXgI/AAAAAAAAAUs/9UfUEmQLiUI/s720/01062010052.jpg)
Wat me opvalt is dat deze inderdaad beetje naar beneden is gezakt. Ik heb tevens de auto op de handrem gezet en in z'n 1 de koppeling op laten komen. Deze steun beweegt wel wat maar niet heel veel. Aan de bak kant zie ik de auto meer bewegen...
De auto is 3.5 - 4 cm verlaagd. niet heel spannend. De dealer zegt overigens dat aandrijfassen bijna nooit voorkomen..
Denk dat ik toch eerst maar een steun ga vervangen. Steun is niet goedkoop overigens 144 euro incl.
Normaal gesproken merk je wel, als deze steun kapot is, na demontage als de vulkanisatie losgelaten is. Heb je de onderste steun ook nagekeken? Deze houdt het kantelen van de motor tegen.
Onderste steun moet ik nog ff checken maar kan pas volgende week op de brug. Je bedoeld waarschijnlijk de steun aan de bakzijde ?
Nee je hebt ook nog een onderste kantel steun,maar zoals ik je foto zie is de motorsteun d riemzijde wel overleden.
Oke, Ik zal eerst de D riemzijde dan maar vervangen. Hopelijk dat het trillen dan over is.
Ik laat het wel weten
Beste forumleden,
Afgelopen zaterdag de motorsteun aan de distributie zijde vervangen en ####a het trillen is over.
Ik merk nog wel dat je bij het gas geven en gas loslaten in bijvoorbeeld in de 3e 4e versnelling de motor wat kanteld.
Zou dit nog een andere steun kunnen zijn ?
Gr Teunis
Dat zou heel goed de onderste motorsteun kunnen zijn die is voor het kantelen van de motor.
Waar zit deze onderste steun ongeveer.. bij de bak ?
deze vind je aan de onderkant van de motor hij zit aan de achterzijde en zit vast aan het subframe hij ziet er uit als een hondebotje
Gister weer een steun vervangen... bovenin (hondenbotje) Ik had de verkeerde besteld moet namelijk het onderste hondenbotje hebben... Hoe dan ook toch erop gezet en ik merk dat de auto nog minder trilt bij het optrekken gaat dus de goede kant op.
En hoe zat dat nu met dat inlezen? Ik hoorde dat je, als de batterij lange tijd 12u of zo; afgekoppeld wordt, hij zich automatisch terug gaat inlezen. Klopt dat eigenlijk? En kan iemand eens een foto plaatsten van het gasklephuis in een 1.6 16V? Ik reinigde hem met een speciaal produkt dat je via de luchtinlaat moet spuiten bij draaiende motor. Zou dat volstaan?
Ik heb eum alleen schoon gemaakt en nog niet opnieuw ingelezen.
Ik vraag me af of dit ook met bijvoorbeeld een bosch computer kan ipv bij de dealer.
Eum volgens mij is het beste toch het gaskleppenhuis los te halen. Ik heb zelf een 2.0 weet niet of dit hetzelfde is...
Gasklephuizen kun je het beste losmaken en dan grondig schoonmaken. Hiermee pak je de binnen en buitenkant van de gasklep en heb je een beter effect.
Ik gebruik in de garage een universele diagnoseappartuur van Actia en ik kan gasklephuizen inlezen.
Beste is idd loashalen en dan reinigen.