Hey,
Ik heb een megane 3 coupe 1.6 dynamique besteld met lpg inbouw
Weten jullie of het mogelijk\risico's? is om de auto te chiptunen ivm de lpg installatie
Hoe zit het met eventuele fabrieks\dealer garantie, vervalt deze helemaal?
Ik heb namelijk een offerte van vtune gekregen waarin staat dat dit niet te detecteren valt door de dealer (hoe is dit mogelijk?)
Gr schrik
Deel uit offerte a 300euro incl btw:
Uw Renault Megane 1.6 16v zal na de Tuning over meer koppel en pk's beschikken, dit merkt u direct na de optimalisatie!
Het vermogen van uw Renault Megane 1.6 16v zal van 110 pk stijgen naar 123 pk.
Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van 148 Nm naar 170 Nm.
De door VTune aangebrachte software is door dealers en garages bij onderhoud niet te traceren.
Als je dit er in heb zitten ben ik benieuwd naar je reactie.
Misschien heb ik ook wel interesse geef me dan maar het adres van deze mensen.
Dit is inderdaad niet te zien.
En in combi met lpg moet het in mijn ogen ook gewoon kunnen.
Maar software is wel te vervangen bij de dealer,als er een herprogrammering inspuiting doen ben je je tuning software kwijt.
Dus even navragen of ze dit dan kosteloos terug zetten mocht dit gebeuren.
okay, goed om te horen
wat ik dan weer denk .. als ze de computer op de auto aansluiten kunnen ze toch direct zien dat de waardes of de grafieken niet standaard zijn?
ik heb een tweede offerte nu van bullpower chiptuning:
Modificatie Origineel Bullpower
Vermogen 110 pk 120 pk
Max. koppel 151 Nm 168 Nm
0-100 km 10.5 sec. 9.8 sec.
Top 195 km 200 km
Na bovenstaande chiptuning berekenen wij een prijs van
Euro 448.00 inclusief btw ,montage en een vermogentest
op onze vermogenbank voor en na de chiptuning.
Lijkt me de eerste optie beter, en iets goedkoper.
Ja het is jammer dat de 14 turbo nog niet op gas leverbaar is, het kan wel maar dan vervalt je fabrieksgarantie.
Ik zie er helaas vanaf na dit eerlijke en goede advies:
Citeer
Geachte heer Van xxxxx ,
Naar aanleiding van uw aanvraag het volgende. Voor de renault megane 1.6 16V 110 Dynamique kunnen wij u helaas geen optimalisering
aanbieden omdat dit niet mogelijk is met uw type gasinstallatie. Al zouden we dit wel doen is de mogelijkheid groot dat de auto niet goed
meer loopt als u over schakelt op gas.
Mocht u nog vragen hebben betreffende bovenstaande neem gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Jan van der Kamp
Chip Performance
Honderdland 382
2676 LV Maasdijk
The Netherlands
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/chiptuning_renault/
Bij 1,4 tce motoren passen we het veel toe.
Hallo allemaal, aangezien wij een Estate verwachten heb ik mij ook op dit forum aangemeld :)
En dit laatste bericht vind ik wel interessant aangezien wij dus de 1,4 TCE130 besteld hebben,
zal me eens gaan verdiepen in dat tunen.
Uiteraard vind de renault dealer het helemaal niets nadat ik dit heb gemeld en hoe zij daarin staan. Echter ben ik ook van plan mijn tce 1.4 turbo te laten tunen.
Uiteindelijk dus meer vermogen, ook in de lagere toeren en zuiniger
Iemand dit ook al daadwerkelijk laten doen bij de 1.4TCe?
Ook ik ben er in geïnteresseerd maar durf er toch nog niet zomaar aan.
ik adviseer je eens een mailtje te sturen naar fastchip.nl
deze is puur gespecialiseerd in renault motoren.
Lpg-G3 is prima te tunen, al jaren.
Maar 13 pk winst kun je echt vergeten bij atmosf. motoren.
Zelf had ik een alfa 156 2.0 16v LPG-G3 met origineel 155 pk.
Bij een bekende tunespecilaist van Alfa kwam er na chiptuning/andere inlaat (van V6,met minder bochten)/sportluchtfilter/katvervanger er nog geen 10 pk bij.
Lpg op zich is prima te tunen omdat het een hoog (100) octaangehalte heeft, met benzine moest ik dan wel het duurdere 98 octaan tanken.
Bij een Autovisietest toendertijd, tussen een 2.0 16v benz./LPG-G3 was de lpg gestookte al iets sneller. Meer koppel.
Ik doe het niet meer bij non-turbo auto's. Die paar tiende sec. eerder op de 100 voor dat geld.
Bij wijze van spreken ; als m'n tank leger/lichter is zou ik dat ook bereiken, die winst.
groet,
Over Tunex zijn de turbo(diesel/benzine)bezitters op het Lagunaforum ook zeer te spreken.
E 225,- slechts.
Ga daar volgende maand naar toe met de Lag om er 30 pk bij te krijgen. Dan heeft ie 200pk.
groet,
Ben gistermiddag geweest bij Tunex met nog een Lag 2.0T (163 pk) rijder.
Voor de turbobezitters (diesel en benzine) kan ik het echt aanraden.
Voor E 200,- slechts , je krijgt namelijk E 25,- korting als je met 2 wagens komt of zegt dat je het via een clubforum gehoord hebt.
Heenweg mocht ik al een stukje van 6,5 km autobahn uitprobren voordat ik daar aankwam.
De eerste 150 km terug moest ik wat rustiger aan rijden, het moest nog inleren en nu mocht het dan eindelijk.
Een ongekend verschil en nog grotere duw in de rug.
Die ander is ook erg tevreden.
Wel duurt het daar ontzettend lang. De motor moet namelijk afgekoeld zijn tot 50 graden, voordat ze met laptop de informatie eraf konden halen.
Dat duurde 2,5 uur ! ,was ook een broeierige dag zonder wind.
Daarna was het in 15 min. gepiept. Met garanties.
Hoe lekker de Laguna nu ook weg accelereert, ik stap straks toch in m'n megane ...met dakkie open rijden gaat boven alles.
groet,
willem
Voor het herprogrameren van de software inspuiting moet het koelwatertemperatuur idd 50graden of lager zijn.
Dit is een beveileging of irritant truckje van Renault.
Hier heeft elke tuner last van die een renault wil tunen.
Er stonden zeker 6 wagens met motorkap open te wachten en te wachten, de vrijwel gelijk aangekomen turbodiesels (waaronder een taxi) waren duidelijk sneller afgekoeld.
Geloof best, dat ze zo'n 15 wagens per dag doen.
De motor loopt zeer mooi rond en vind em enorm veel feller, maar nog steeds soepel rijdbaar.
Verbruik nog niet kunnen meten. Is voor mij tamelijk bijzaak, want ik tank nu immers het duurdere Shell V-power97.
Maar die ander, met dezelfde motor/aut5 (wel 50kg zwaarder) had de terugweg op cruisecontrol 7.4 L/100 km (1 op 13.5) gehaald.
Zelf eerder op lange vakantieritten met kruissnelheid van 130 km/u nooit beter dan 8.0 L/100 km gehaald .......klinkt veelbelovend.
prettig weekend,
(http://i54.tinypic.com/14t0jll.jpg)