Ik heb een Megane Coupé 2.0 8v met LPG, maar stuit op het probleem dat wanneer ik op benzine rijdt, de motor stottet. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Nou, mijn eerste indruk is een "koutje".
Eerst maar eens goed op temperatuur laten komen zodat alle vocht kan verdampen.
Dan even de BDP sensor loshalen (2 boutjes) en goed schoonmaken. Deze zit links op het motorblok, recht onder het thermostaathuis, net boven het koppelingshuis.
Kijk ook even de toestand van de bougiekabels en bougies zelf na. (even losmaken en drogen/schoonmaken).
Als dit niet helpt, dan even de stappenmotor reinigen (zie zoekfunctie Forum/zoeken: typ "reinigen stappenmotor") of de FAQ, daar staat geloof ik nog iets hier over)
Groet, Tony.
Als hij alleen op benzine stottert, dan zit het echt in het benzinegedeelte.
Ik denk dat de injectoren vervuild zijn, maar kan ook iets mis zijn met de aansturing van de injector ivm de lpg installatie.
Ik zou eerst een injectiereiniger in de tank gooien en dan kijken of er verbetering komt.
Ontsteking of bdp zijn het niet.
Ja, zou ook goed kunnen.
Maar een G3 installatie start nu eenmaal eerst op benzine en dan zou dat bij starten op LPG stand ook moeten optreden, lijkt mij..
Misschien handig om de bedrijfsomstandigheden even te vermelden, Koude/warme motor, bij starten of continue etc.
Overigens, als dit iets in van zeer recent, dan is de kans groot dat het met het weer te maken heeft.
De mijne had, na lange tijd stilstaan, van de week hetzelfde euvel en toevallig ook net dat de kou en regen toesloegen: Vuile sensor in combinatie met condenswater dat aan de sensor hing. Schoongemaakt en het probleem was over.
Dit is eigenlijk continu bij het rijden, nouja... warm/koude motor maakt niet uit, maar het is wel zo dat het vooral in bij het intrappen van het gaspedaal... Dan stottert de motor, maar vervolgens gaat ie wel gewoon.
Ik heb inderdaad al een injectiereiniger in de tank gegooid, maar dit heeft tot nu toe nog geen verbetering.
Maar hij loopt wel goed op LPG?
De resultaten van een injectiereiniger merk je vaak zo rond de 400-500 km (afhankelijk van de verontreinging)