Ben er net achter gekomen waar het lawaai in mijn auto vandaan komt.
Blijkt dat achter mijn lagers niet meer goed zijn.
Deze moeten dus vervangen worden.
Heeft iemand een idee wat dit ongeveer gaat kosten??
groetjes Casper
Lager ca.50,-, + uurtje werk = rond 100,-/125,- schat ik.
Je kan het ook zelf doen als je een beetje handig bent.
Kost idd tussen de 100 en 150 euri zoiets Y
Op ebay koop je originele remschijven van Renault inclusief lagers en originele remblokken van Renault voor zo'n 150 euro (dacht ik en anders 180 want voor heb ik ze ook voor voor gekocht). Complete set bedoel ik dus. Links en rechts! Niet 1 kant. Beetje handig.. makkelijk zelf te vervangen. (Dus ook met de ABS ring)
Punt is namelijk dat de lagers in de remschijven zijn geperst die je er bijna niet uit krijgt. Volledig vervangen en zelf monteren is veel voordeliger.
Je moet ze ook compleet vervangen,want losse lagers zijn niet te leveren.
Volgens mij zijn ze wel te leveren M. maar in de praktijk zijn ze eigenlijk niet te monteren omdat ze zo vastgeperst zitten in de schijven dat het geen doen is om ze te vervangen. Ze zijn eigenlijk 1 met de schijf. Zeg ik het goed zo?
dus als ik het goed lees moet je de lagers ook vervangen als je schijven versleten zijn..... of zie ik het verkeerd?
heb de mijne laten vervangen incl remschijven achter..kosten: € 150,- totaal.
Maar dit niet bij de Renault..;)
Heb je dan beide schijven laten vervangen?
Garage had het over €86,- voor de lagers rechts achter. incl montage zou het €156,- gaan kosten.
Als ik nieuwe schijven zou laten plaatsen kwam hier nog eens ongeveer €70,- bij!!!
ga dan zelf wel eens rondkijken voor nieuwe schijven.
thanks allemaal
je kan een set halen waar de schijf aan vast zit.
Ik heb een kennis die mijn auto in onderhoud doet..en alles voor inkoop koopt.
Wel goed spul en geen slechte kwaliteit. Onthou altijd dat een Garage/dealer een Marge erbij op telt...
zij moeten ook hun rekeningen betalen,
Jep ik zou een setje schijven compleet met lager aanschaffen,en nieuwe blokken uiteraard,ben je voorlopig ook weer van dat onderhoud af.
Citaat van: matthew op 27 september 2009, 23:22:02
Jep ik zou een setje schijven compleet met lager aanschaffen,en nieuwe blokken uiteraard,ben je voorlopig ook weer van dat onderhoud af.
Ik neem aan dat 'compleet ' dus inclusief voornoemde ABS ring is ??
Ja. (Maar let wel op dat ze ook worden verkocht zonder ABS ring. Dan zou je die over moeten zetten. Maar dat is volgens mij een gepriegel.)
Citaat van: richardv op 17 februari 2010, 20:24:31
Ja. (Maar let wel op dat ze ook worden verkocht zonder ABS ring. Dan zou je die over moeten zetten. Maar dat is volgens mij een gepriegel.)
Ja daarom, dat wil ik voorkomen.. ABS vind ik wel iets om zelf niet aan te priegelen..
bedankt,,, ik ga er op letten..
wielagers zijn los te krijgen! en vrij makkelijk te DE&monteren
remschijven zijn per 2 te koop
abs ring kan je zo overzetten (voorzichtigheid geboden)
meeste wat ik voor mijn 2L16v nodig heb haal ik bij Brezan....goed adress snelle levering en zeer goeie prijs...
als je lagers gaat halen neem dan skf. is een eerste montage merk en niet een van die hakkie takkie merken. goede pasvorm.
Maar Nijntje even een vraagje. Je hebt dit topic al gestart op:
23 September 2009, 14:21:28
Dus je rijdt nog steeds. Hoe zit dat?
In ieder geval. Als je een beetje handig bent en je koopt een setje schijven (Ik zou met ABS ring en lager doen). Dan zijn ze makkelijk zelf te vervangen. En vergeet niet dat je die remklauwen terug moet schroeven. Althans de zuigers anders passen je nieuwe schijven en schoenen niet.
idd. Pas waren allebei mijn lagers kapot en heb gewoon nieuwe schijven incl. lagers geplaatst. Van brembo. Niet duur en je bent er gelijk van af. Met het persen heb je kans dat je een lager verkloot en dan ben je weer duurder uit.
Citaat van: richardv op 19 februari 2010, 18:15:34
In ieder geval. Als je een beetje handig bent en je koopt een setje schijven (Ik zou met ABS ring en lager doen). Dan zijn ze makkelijk zelf te vervangen. En vergeet niet dat je die remklauwen terug moet schroeven. Althans de zuigers anders passen je nieuwe schijven en schoenen niet.
2 dingen, - die complete remschijven zoals jij noemt zijn volgens mij niet te betalen..? tips voor aanschaf?
- met terugschroeven van de klauwen bedoel je dat de zuigers teruggeduwd moeten worden omdat er meer ruimte nodig is voor de nieuwe schijven en nwe remblokken, neem ik aan ?? Is dat een lastige handeling bij deze klauwen en hoe doe je dat?
tnx, Ed, Hillegom zh
Alvast de handleiding. :) klik (http://www.uas-bg.com/meganii/eng/MR364MEGANE3.pdf) (hoofdstuk 33A)
De prijzen hoor je wel van 'boertje'. ;)
Hier kan je een tekening zien van die remschijven met lager. klik (http://www.hbase.nl/)
SUB, bedankt voor je antwoord en je links, !-!
Boertje, k heb je een mail gestuurd --