Enkele weken geleden is tijdens het vervangen van de distributieriem ook de oliekeerring van de krukas vervangen omdat deze lekte. Bij controle blijkt nu dat er nog steeds olie lekt. Is er soms een bepaalde werkwijze om deze keerring te vervangen of zijn er bepaalde dingen waarop je moet letten????
Groeten
Jan
Dat je hem met het veertje richting distr.zijde zet. En een beetje invetten
hoe heb je de keerring er uit gehaald??
soms komt het voor dat bij het onvoorzichtig verwijderen van de oude keerring de krukas beschadigt en dat die daar nu langs lekt!!
het is maar een gedachte, ik hoop natuurlijk dat dit niet het geval is,....
en voor het monteren is er een stempel om hem over gelijkwaardig en onbeschadigd te kunnen monteren
Weet je zeker dat hij er vlak in zit? Dit is ook vaak een reden voor lekken.
Ja dat is een stukje speciaal gereedschap
Kan misschien met een grote dopsleutel,als die 'diep' genoeg is?
Hier staat de originele tussen,Mot.1128-01 klik (http://www.scribd.com/doc/12453739/Renault-Workshop-Repair-Manual-Engines)